×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امشب در یادواره شهداء ۸ سال دفاع مقدس محله مقسم تیگران با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: شرکت در مجلس عزای حضرت فاطمه (س) آن هم در شب شهادت آن حضرت لبیک عملی به زهرای مرضیه(س) است.

وی با بیان اینکه لبیک یا زهرا (س) معانی و پیام گسترده‌ای دارد که اولین پیام آن لبیک به ولایت مداری است، گفت: شرکت در مجلس حضرت زهرا (س) یعنی همانگونه که آن حضرت در مسیر ولایت تا آخرین نفس ایستاد و مقاومت کرد ما هم ادامه دهنده راه آن حضرت هستیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت علی (ع) در روایتی می‌فرماید خداوند دوست دارد شما در هر لحظه رنگ به رنگ نباشید، مدام خط عوض نکنید و از حق و از ولایت حق جدا نشوید، ادامه داد: راه فاطمه(س) راه ولایت حق است و تاریخ نشان داده که هر که از ولایت راه حق جدا شد هلاک خواهد شد و با ذلت از دنیا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سرانجام جداشدگان از ولایت را در تاریخ بخوانید، افزود: در تاریخ انقلاب نیز هستند انسان‌های بدبختی که از امام جامعه جدا شدند و امروز اثری از آنها نیست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرماید دنیا برای شما مهم نباشد، ادامه داد: خیلی‌ها شعار ولایتمداری می‌دهند اما در عمل به گونه‌ای دیگر عمل کردند؛ در کشور ما دوره‌های متعددی گذشت که افرادی شعار ولایت می‌دادند اما پای عمل که رسید قدرت‌طلب شدند.

وی با اشاره به اینکه جنگ رژیم صهیونیستی و غزه جنگ تمام عیار باطل و حق است و امروز ولایتمداری نشان می‌دهد که کدام طرف را انتخاب می‌کنند، گفت: متاسفانه در این ایام برخی‌ها را هم می‌بینیم که می‌گویند غزه به ما چکار؛ باید از آنها پرسید چگونه می‌توانید کشته شدن مظلومانه پنج هزار کودک بی‌گناه را ببیند و بعد بگویید به ما چه ربطی دارد در حالیکه حضرت علی علیه السلام بر دفاع از مظلوم بارها تاکید کردند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر زمزمه‌ای که بر خلاف خط ولایت گفته شده فقط برای انحراف مردم و ایجاد ناامیدی در کشور است، گفت: آنها که تمام امیدشان در کشور به آمریکا بود امروز کجایند که بگویند مذاکرات چه نتیجه‌ای داشت و این همه وقت کشور صرف چه شد.

وی با بیان اینکه امروز هر چه عزت و اقتدار در دنیا داریم از ایستادگی، مقاومت و شعار مرگ بر آمریکا است، ادامه داد: لبیک یا زهرا (س) یعنی یا فاطمه بعد از قرن‌ها ما همچنان ولایی هستیم، ولایی می‌مانیم و ولایی خواهیم ماند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه یکی از تبعیدگاه‌های مرحوم آیت‌الله مشکینی شهر ماهان بود و بزرگان زیادی به دیدار ایشان در این شهر می‌آمدند، افزود: روزی آیت‌الله مشکینی در سال حدود ۱۳۵۲ پا برهنه به استقبال یکی از بزرگان رفت و وی را پا برهنه بدرقه کرد؛ از او سوال کردند که شما برای بقیه مهمانان این کار را نکردید. فرمود آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای امید اسلام است.

وی با بیان اینکه لبیک یا زهرا (س) یعنی پشتیبان مقام معظم رهبری و ولی‌فقیه باشیم که در دوره‌های مختلف انقلاب برای اعتلای اسلام زحمت می‌کشد، گفت: دشمن امید دارد که مردم رهبر معظم انقلاب را تنها بگذارند و ما نباید بگذاریم این امید دشمن محقق شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن به انتخابات ۱۱ اسفند امید دارد که این انتخابات بدون حضور مردم برگزار شود و بعد از اغتشاشات سال گذشته که در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند امیدوار است شاید در این انتخابات به اهداف خود برسد، ادامه داد: دشمن به‌دنبال آن است که هر آنچه که در اغتشاشات به دست نیاورده در انتخابات به‌دست بیاورد و ما باید با حضور باشکوه در انتخابات کاری کنیم که دشمن این آرزوی خود را به گور ببرد.

وی با بیان اینکه امروز خط ولایت خط مشارکت و حضور در انتخابات است، گفت: مقام معظم رهبری تمام موارد سلامت، امنیت، رقابت و شرکت در انتخابات را مورد اهمیت دانستند و ما باید گوش به فرمان ولی باشیم و در پای صندوق رأی انتخاب احسن داشته باشیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در انتخابات باید فردی را انتخاب کنید که شیفته خدمت باشد نه تشنه قدرت، افزود: دین ما می‌گوید مومن پیامبر خود را تنها نمی‌گذارد و ما اگر میهن آباد می‌خواهیم باید پای صندوق‌های رأی باشکوه حاضر شویم.

وی با بیان اینکه دومین پیام لبیک یا زهرا (س) لبیک به حجاب است، ادامه داد: بانوی رهرو حضرت زهرا (س) حجاب داشتن را پیشه خود می‌کند چرا که پیشینه حجاب حضرت فاطمه (س) است. قصه حجاب یک قصه فرعی نیست و امروز به یک مسئله اصلی تبدیل شده است چرا که دشمن از آن به ضرر اسلام استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسئله حجاب، مسئله اسلام است و واقعیت این است که چادر ریشه قرآن و ولایی دارد و حجاب پاکی و طهارت می‌آورد، بیان کرد: لبیک یا زهرا (س) لبیک به خانه‌داری است؛ هیچ‌کس با اشتغال زنان مشکل ندارد اما اشتغال زن باید همراه با حجاب، پاکی و عفت در شغل‌هایی که ویژه زن است، باشد.

وی با بیان اینکه هیچوقت نباید اشتغال زن مانع خانه‌داری او شود، افزود: امام صادق (ع) فرمود امام علی (ع) با جمع‌آوری هیزم و از چاه آب کشیدن کارهای خانه را انجام می‌داد و حضرت فاطمه (س) گندم آرد کرده، خمیر می‌کرد و نان می‌پخت که این کارها همان خانه‌داری و شوهرداری آن حضرت است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه فاجعه فرهنگ غرب، فروپاشی خانواده است و ما نباید بگذاریم محور خانواده نابود شود گفت: لبیک یا زهرا (س) یعنی به فکر هم بودن و گره‌گشایی از کار دیگران کردن است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) تا صبح روی پا ایستاد، نماز شب خواند و تمام مدت برای همسایه‌ها دعا کرد، ادامه داد: نگذاریم کسی در مشکلات زمین بخورد و دست او را بگیریم، همچنان که حضرت فاطمه در برابر بیگانگان سخت و در برابر دوستان مهربان بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true