×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان -حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در آئین نماز جمعه شهر کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: آینده ما در گرو رعایت تقوای الهی است و با تقوا باید زمین دل را از علف‌های هرز پاک کرد.

وی با بیان اینکه قرآن خبر از سه تحول عظیم در آستانه قیامت می‌دهد گفت: نخستین تحول در زمینه طبیعت و تحول دوم در وجود انسان‌هاست که یک تحول بسیار عظیم بوده و محور سوم تحولات، حسابرسی با دقت بر اعمال و رفتار ما انسان‌ها قبل از قیامت است.

امام جمعه کرمان با اشاره به آیات سوره واقعه در قرآن کریم گفت: حادثه‌ای بسیار کوبنده و بزرگ در آستانه قیامت به‌وقوع می‌پیوندد که قابل تصور نیست و البته علم انسان نیز این حادثه را تایید کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید کوه‌ها در اثر به هم کوبیده شدن مانند شن‌های روان حرکت می‌کنند افزود: دیر یا زود قیامت اتفاق می‌افتد و تا زمان داریم باید به فکر آخرت خود باشیم تا در روز رستاخیز نادم و پشیمان نباشیم که هیچ اثری ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در خطبه دوم نماز جمعه شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا با پاکی و طهارت وظیفه‌شناس بودند و در مسیر خدمت به مردم خالصانه وارد میدان عمل شدند و در این راه تمام هستی خود را گذاشتند.

وی با بیان اینکه در نگاه دینی سه موقعیت و مقام وجود دارد عنوان کرد: مقام اول نبوت و رسالت است که از طرف خداوند برای هدایت مردم رسول و نبی فرستاده می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مقام دوم امامت و ولایت جامعه اسلامی است افزود: امامت در واقع اجرایی کردن آنچه که در نبوت آمده است را انجام می‌دهد تا احکام نورانی الهی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مرجع دینی مقام و موقعیت سوم اسلامی است گفت: هر سه مقام مورد تائید و تاکید اسلام است و در زمان غیبت ولایت و زعامت جامعه برعهده فقیه عادل جامع‌الشرایط اسلامی یعنی ولایت‌فقیه است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه جریان امامت جامعه با پاکی، صداقت، شجاعت و افتخارآمیز مقام معظم رهبری بر کسی پوشیده نیست بیان کرد: مقام معظم رهبری همان راه امام(ره) را ادامه داد که با شجاعت تمام جریان طاغوت و استبداد را از کشور بیرون کرد.

وی با بیان اینکه برکات امامت و ولایت‌فقیه را بارها در کشور دیده‌ایم یادآور شد: در فتنه 88 که عده‌ای لغزیدند، امام جامعه مانند کوهی مقابل فتنه ایستاد و جامعه را از فرو رفتن نجات داد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در فتنه 88 جریان منحرفی داشت جامعه را به سمتی می‌برد که از فتنه خطرناک‌تر بود افزود: در آن شرایط مقام معظم رهبری کشور را نجات داد.

وی با بیان اینکه امروز نیز آمریکا جنگ روانی علیه کشور را آغاز کرده و هر روز افرادی را می‌فرستد تا دوباره مذاکره کند گفت: اما ولایت‌فقیه با اقتدار مقابل این توطئه دشمن ایستاده است و با تیزهوشی تمام این توطئه‌ها خنثی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: مقام معظم رهبری در جواب نخست وزیر ژاپن فرمود رئیس جمهور آمریکا در حدی نیست که با او پیامی رد و بدل شود.

true
true
true
true

true