×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان  – «فرشاد مؤمنی»، اقتصاددان چپ و از چهره‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان به تازگی طی اظهاراتی پیرامون اقتصاد ایران که سایت جماران آنها را منتشر کرد درباره نظام تصمیم‌گیری ایران گفته است:

«نظام تصمیم‌گیری ما تا امروز نشان داده تا حدود زیادی فریب فریبکاران بزرگ را خورده است… و قادر به تشخیص اولویت‌ها نیست.»

او در ادامه صحبت‌های خود همچنین تأکید می‌کند که نظام تصمیم‌گیری کشور به تسخیر مافیای قدرت و ثروت درآمده است!

مؤمنی در این اظهارات همچنین مدعی می‌شود که دنبال کردن راهبرد مصدق در اقتصاد ایران منجر به لغو تحریم‌ها می‌شود.

*بدیهیست که طی ۶ سال اخیر؛ این راهبرد مصدق و اعتماد به آمریکا بود که توسط عده‌ای دنبال شد و فضای کشور را به گرانی‌ها و تحریم‌های کنونی کشاند.

در ماجرای متهم کردن نظام تصمیم‌گیری کشور نیز قابل ذکر است که اگر و فقط اگر در مقطع فعلی با مسئله گرانی مواجه نبودیم و دولت محترم به وظایف نظارتی خود در بازار بهتر و بیشتر عمل می‌کرد؛ هم‌اکنون هیچ بازار داغی برای این حرف‌های غیر علمی وجود نداشت.

خاصّه اینکه خوبست آقای مؤمنی سری به آمارهای جهانی درباره کارنامه اقتصادی ایران بزنند تا با رؤیت ضریب جینی مطلوب ایران، قرار داشتن ما در جایگاه سیرترین کشور دنیا، سیر نزولی بیکاری در ایران و ارتقای شاخص PPP علیرغام تمام مشکلات و گرانی‌هایی که با آن مواجه هستیم؛‌بهتر بتوانند میان برخی ضعف‌های تصمیم‌گیری و متهم‌سازی تفکیک ایجاد کنند.

فرشاد مؤمنی پیش از این نیز طی اظهاراتی مدعی کاهش مصرف گوشت قرمز در ایران به دلیل فقر شده بود که ادعای وی به گواه آمار و نظرسنجی‌ها صحیح نیست.

فرشاد مؤمنی همچنین مدعی اثرگذار فراوان تحریم‌ها در اقتصاد ایران نیز هست که این ادعا نیز اولاً به دلیل استقامت ۴۰ ساله کشورمان در مقابل تحریم‌ها غلط است و ثانیاً کارشناسان کشور اذعان دارند که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است .

این اقتصاددان چپ، در مقطع دیگری نیز ادعا کرد که با اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا بیش از ۱ میلیون نفر در ایران بیکار می‌شوند ! ادعایی که ناصحیح بودن آن اثبات شد اما همچنان اثری از عذرخواهی آقای مؤمنی از «نظام تصمیم‌گیری کشور»! نیست…

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true