×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان – «شهاب‌الدین بی‌مقدار»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در مصاحبه با اعتمادآنلاین با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و قوانین جدید پلیس برای برخورد با ولنگاری در جامعه گفته است:

«در شرایط کنونی یک نفر می‌گوید که اگر باد آمد و روسری خانمی افتاد، این مورد را گزارش کنید. همین مورد یک دردسر است»!

او همچنین می‌گوید: به رغم اینکه وزارت ورزش اعلام می‌کند که تمام امکانات برای حضور زنان در استادیوم‌ها مهیاست، آقایان به زنان و دختران اجازه نمی‌دهند که یک مسابقه تماشا کنند. اینها مواردی است که بر جامعه اثر می‌گذارد.

بی‌مقدار تصریح می‌کند: به منظور بهبود شرایط اجتماعی مملکت باید نظم داشته باشد و همه به تصمیماتی که شورای امنیت و شورای سران می‌گیرند، عمل کنند و به مسائل ریز گیر ندهند. چون مسائل اجتماعی از اقتصادی و سیاسی مهم‌تر است. اگر نظم و همبستگی اجتماعی به هم بریزد، هیچ‌کس نمی‌تواند کنترل کند .[۱]

*موج حملات نمایندگان اصلاح‌طلب علیه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و طرح‌های نظام اسلامی برای مقابله با مصادیق منکر، چند روزیست که آغاز شده است.

قبل از این طیبه سیاوشی، دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس از این گفته بود که ثمره «گشت ارشاد» فقط جیغ و داد بوده است ![۲]

در کنار او، پروانه سلحشوری، دیگر عضو اصلاح‌طلب مجلس هم طی مصاحبه‌ای اینطور اظهار کرده است که مگر می‌شود هرکسی آمر به معروف شود و طرح‌های اینچنینی باعث بد شدن حال مردم می‌شود .[۳]

این اظهارات در حالی است که مسئله فعلی و دغدغه اصلی مردم ایران «گرانی» و فی‌المثل گران شدن هزار تومانی شیر ظرف یک روز! است که تماماً از هنرهای همین آقایان و خانم‌ها و دولت برآمده از حمایت آنهاست.

به سخن دیگر اینکه مردم می‌خواهند دلیل این گرانی‌ها و برنامه‌های رفع آنها را از زبان این افراد بشنوند نه اینکه شنوای علائق سیاسی آنها باشند.

مبحث دیگر نیز دانستن فلسفه حکومت است که می‌گوید یک حاکمیت سیاسی مسئول است که برای ترویج مبانی خویش، ابزارهای اجرایی را به کار گیرد.

اصلی ساده که نشان می‌دهد چرا گشت‌های ارشاد، گزارش شدن بدحجابی، امر به معروف و نهی از منکر و مقولاتی از این قبیل، یکسری بایسته‌های عقلانی هستند که هیچ منطق سلیمی با آنها به مخالفت برنمی‌خیزد.

true
برچسب ها : ,
true
true
true

true