×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان – «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، روز جمعه گذشته طی سخنانی در شورای اداری شهر مشهد گفت:

«شرایط امروز اقتصاد ایران از سال گذشته بهتر است. اکنون نیز شرایط مردم سخت است اما اقتصاد ایران از هم نپاشیده، سرپا مانده، به ثبات رسیده و از تلاطم عبور کرده است. بخش خصوصی ایران امیدوار بوده، بنگاه‌های بزرگ اقتصاد کشور شرایط عادی دارند، بورس کشور در حال جهش است و این نشان می‌دهد مردم به اقتصاد امیدوار هستند

به گزارش ایسنا،‌ او در ادامه سخنان خود همچنین تصریح می‌کند:

«بسیاری از نیازهای کشور را در این دوره حل کردیم. آن‌ها در تحریم گفتند که هیچ کس حق ندارد بنزین را به ایران بفروشد اما اکنون در اوج تحریم بنزین رسمی یورو ۵ به دنیا صادر می‌کنیم که این شاهکار است. آمریکایی‌ها گفتند جلوی صادرات فولاد و پتروشیمی را می‌گیریم، نه تنها صادرات کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است. تراز تجاری کشور ما مثبت بوده و هنوز نیز مثبت است. من افتخار می‌کنم وقتی می‌بینم در کنار این همه فشار این توفیقات ایجاد شده است.»[7]

*تأکیدات جهانگیری بر مثبتات اقتصادی کشور در حالی است که وی پیش از این، 2 مرتبه بر قرار داشتن کشور در «شرایط ته درّه» تأکید کرده بود.

مع‌الوصف اما این صحبت‌های آقای جهانگیری کاملا صحیح هستند ولی نکته اینجاست که بی‌تکرارند!

به این معنی که هیچکس از اطرافیان و دوستان آقای جهانگیری در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان حاضر به بیان و تکرار این حرف‌ها نیست.

و نه تنها نیستند بلکه در سمت مقابل این نقاط مثبت، مشغول فضاسازی و سیاه‌نمایی هستند.

ما در این زمینه اسحاق جهانگیری را ارجاع می‌دهیم به صحبت‌های چندی قبل محسن صفایی فراهانی که گفته بود ایران مثل غزه شده است.[8] و یا اظهارات تازه محمدرضا تاجیک که تأکید دارد از در و دیوار بر ایران بلا می‌بارد.[9]

ما برادرانه از آقای جهانگیری می‌خواهیم که در همین زمینه سری به نشریه همشهری و خبرگزاری تحت امر دولت یعنی خبرگزاری ایرنا هم بزنند و ببینند که رسانه‌های ستاد مشترک جریان خاص و دولت چگونه بصورت روزمره مشغول القای گرسنگی، فقر و ناامیدی مردم ایران هستند.

جالب است که اظهارات جهانگیری می‌بایست از سوی «ستاد تبلیغات اقتصادی» که مدیریت آن بر عهده وزیر کشور است نیز تکرار شوند اما جهانگیری در این زمینه هم شاهد بی‌مهری و نارفیقی است.

پر واضح است که آنچه جهانگیری بر زبان آورد؛ موفقیت‌های نظام اسلامی و دولت است که البته برخی ناکارآمدی‌ها و نگرش‌های غلط در شاکله دولت محترم از سرعت بروز این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها کاسته است.

مثلا اگر دولت محترم صرفا در بحث “نظارت بر قیمت‌ها” همت بیشتری به خرج می‌داد و فی‌المثل گوشت قرمز با قیمت بیش از 2 برابر به دست مردم نمی‌رسید؛ امروز کسی نمی‌توانست اثر صرفاً 30 درصدی تحریم‌ها بر اقتصاد ایران را 100 درصدی جلوه دهد و یا از بی‌کارنامگی نظام اسلامی و بحران مشروعیت نظام سخن براند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true