×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان – در دهمین کارگروه رفع موانع تولید جنوب استان کرمان به بررسی مشکلات بعضی از شرکت های صنعتی چون شرکت رباط در اسفندقه جیرفت پرداخته شد ، با توجه به توضیحات ارائه شده در این جلسه مشکل اصلی این منطقه عدم تامین آب است و در کارگروه قبلی نیز برای این مجموعه پیشنهاد خرید چاه های کشاورزی ارائه شده که اجرایی نشده است.

منطقه اسفندقه جز مناطق ممنوعه بوده که به علت کم آبی سهمیه آب صنعت آن صفر در نظر گرفته شده است، حال آن که تاکنون ۲۰ چاه در این منطقه پلمپ شده است.

براساس توضیحات نژاد محمودی، مدیر عامل شرکت رباط مجموعه شرکت های وی در مجموع ظرفیت ۳۵ هزار تن تولید کنسانتره را دارد و تنها نیاز به اختصاص ۲۵ متر مکعب دارد.

معاون آب منطقه ای استان کرمان در خصوص اختصاص ۲۵ مترمکعب به این مجموعه گفت:این منطقه مطالعاتی ،بیلان منفی دارد.

او درادامه افزود: شما باید با مردم منطقه و کشاورزان همکاری کنید و از هر چاه ۲۰ لیتری تنها نیم لیتر آب دریافت کنید.

مسلم مروجی، سرپرست سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان خطاب به معاون آب منطقه ای پیشنهاد داد: یک توافقی با مردم صورت گرفته و ۲۰ چاه غیر مجاز بسته شده، یکی را به صنعت اختصاص دهید.این پیشنهاد در ادامه با مخالفت شدید معاون آب منطقه ای روبه رو شد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان در واکنش به مخالفت آب منطقه ای گفت: ما می گوییم کشاورزی مصرف بی رویه آب دارد و باید به سمت صنعت برویم، آب منطقه ای چه سهمیه ای از آب را برای صنایع جنوب در نظر گرفته است.

محمد علی دهقان در ادامه افزود: ما ۲۳ شهرستان داریم هر کدام سهمیه آب صنعتشان را مشخص کنند.

مروجی نیز در راستای صحبت های دهقان خاطر نشان کرد: در جنوب کرمان هر چه آب اختصاص یافته در حوزه کشاورزی بوده و سهمیه صنعت در جنوب کرمان صفر در نظر گرفته شده است، وقتی به جنوب کرمان سهمیه آبی برای صنعت داده نمی شود چرا ما اصلا مجوز فعالیت صنعتی صادر می کنیم.

در نهایت با توجه به بحث های صورت گرفته در این جلسه مقرر شد جلسه ای در جنوب کرمان برای تصمیم گیری در این خصوص تشکیل شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true