×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه و  همگرایی این دو قشر برای تحقق تمدن نوین اسلامی را یک ضرورت دانست.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خان ملت با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: اگر دانشـگاه پیشرو و اسلامی، کارخانه انسان سازی و مهد پرورش آینده سازان انقلاب و زمینه سازان ظهور است، باید جهت گیری های این دانشگاه با آرمان های مردم که در تحقق انقلاب اسلامی تبلور نموده است، هم راستا و هم هدف باشد.

زاهدی با بیان اینکه اگر انتظار از دانشگاه ها تولید علم‌ نافع است، گفت: از سویی دیگر انتظار از حوزه های علمیه توجه به واقعیت های جامعه و پیشرفت های فناوری و موضوعات مرتبط با این پیشرفت ها می باشد.

وزیر علوم دولت نهم با بیان اینکه همگرایی حوزه و دانشگاه، نیازمند تعریف مساله است تا زمینه ها و موضوعاتی که موجب تحقق این وحدت می شود، احصا شوند، گفت می توان موضوعات مرتبط با گفتمان سازی، تبیین مبانی، اصول و شاخص ها و طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را محور این همگرایی قرار داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایجاد امید و انگیزه در دانشجویان و طلاب و تقویت معنویت و ترویج روحیه جهادی و ایجاد فضای آزاداندیشی برای نقد علمی سیاست ها و عملکردها را از رسالت های اساتید حوزه و دانشگاه بیان داشت.

زاهدی با انتقاد از عدم برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، نظریه پردازی و مباحثه های کارشناسانه در موضوعاتی همچون علم و دین، پیشرف و عدالت، ایرانی بودن و اسلامیت و تعمیق پیوندها و باورهای فرهنگی و اجتماعی را از موضوعات مهم و مشترو قابل بحث در برگزاری کرسی های آزاداندیشی بین دانشگاهیان و حوزویان دان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true