×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

مراسم یادبود فرمانده انقلابی سپاه ثارالله استان کرمان با حضور اقشار محتلف مردم کرمان در حسینیه ثارالله برگزار شد.

در این مراسم که حجه اسلام علیدادی امام جمعه کرمان، سردار معروفی فرمانده سپاه ۴۱ ثارالله، پروفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور، علی رمضانی مدیرکل صدا و سیما، مهندس عالم زاده شهردار کرمان و جمعی از مسئولین استان حضور داشتند، یاد این فرمانده دلاور و انقلابی گرامی داشته شد.

 

ناگفته‌هایی از فرماندهی سردار ابوحمزه در سپاه ثارالله

گروه استان‌ها ـ ناگفته‌های زیادی از فرماندهی سردار ابوحمزه در سپاه استان کرمان وجود دارد؛ ناگفته‌هایی از منش، رفتار و فرماندهی مردی که دیگر میان ما نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان،خبر درگذشت سردار غلامعلی ابوحمزه که سال‌ها فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان را به‌عهده داشت بار دیگر مردم کرمان را در بُهت و ناراحتی برد، فرماندهی انقلابی که در تمام سخنرانی‌های خود از پایبند بودن به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب سخن می‌گفت و مردم کرمان این جملات سردار را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند که می‌گفت “انقلابی فکر کنید، انقلابی عمل کنید و انقلابی بمانید”.

سردار غلامعلی ابوحمزه که بیست و هشتم تیرماه ۹۶ به‌عنوان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جانشین سردار نوری فرمانده اسبق سپاه ثارالله استان کرمان معرفی شد پیش از این فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی و فرماندهی بسیج استان کرمان را نیز در کارنامه خود داشت و در همه این استان‌ها منشأ خیر و برکات بود.

محمد‌جواد فدائی استاندار سابق کرمان که مدت زیادی از دوران مسئولیتی خود در استانداری کرمان به‌عنوان معاون اقتصادی و استاندار را با این فرمانده انقلابی سپری کرده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: سردار ابوحمزه در دوران مسئولیت خود در سمت فرماندهی سپاه استان کرمان کمک‌های زیادی به ما کرد.

وی با بیان اینکه “ایشان همکاری بسیار خوبی با مجموعه دولت در استان کرمان داشت و از خبر درگذشت ایشان بسیار ناراحت شدم” افزود: ایشان دید بسیار مثبتی از وقایع داشت و حضور ایشان در جلسات شورای تأمین استان بسیار مؤثر بود.

استاندار سابق کرمان با انصاف بودن در تحلیل مسائل روز را از ویژگی‌های بارز سردار ابوحمزه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ما و سردار ابوحمزه از نظر سیاسی از دو جناح متفاوت محسوب می‌شدیم اما در همکاری با ما مسائل حزبی و سیاسی را در نظر نمی‌گرفت و همراه بود.

وی با اشاره به اینکه سردار ابوحمزه برای ارتقای امنیت استان و فعالیت‌های اجرایی در سطح استان کرمان همکاری خوبی داشت و با مجموعه استان هماهنگ بود خاطر‌نشان کرد: نقطه نظرات بسیار خوبی داشت و به‌ویژه در جلسات شورای تأمین استان حضوری اثرگذار داشت.

فدائی با ابراز اینکه “ایشان بسیار واقع‌بین بود و در امور استان واقعیت‌های کاری را در نظر می‌گرفت” یادآور شد: ایشان در برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید حاج قاسم نیز زحمات زیادی کشید.

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی و معاون سیاسی و امنیتی سابق استانداری کرمان نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم از خوبی‌های سردار غلامعلی ابوحمزه سخن به میان آورد و گفت: از یادگاران دوران دفاع مقدس بود و به‌واسطه فرماندهی سپاه در استان‌های مختلف کشور تجربه بسیار خوبی داشت.

وی با اظهار اینکه “در دوره‌ای از مسئولیتم در استان کرمان با سردار ابوحمزه همکاری داشتم و در جلسات مختلف با ما همکاری داشت” تصریح کرد: مدتی به‌عنوان معاون سیاسی استانداری کرمان و دبیر شورای تأمین استان بودم و وی حضور بسیار اثرگذاری در ارتقای شاخص‌های امنیتی استان کرمان داشت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سردار در دوران مسئولیت فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان آدم بسیار جدی و پای کار بود اضافه کرد: نظرات کارشناسی و تخصصی بسیار خوبی در جلسات داشت و اهل مشورت بود.

وی از سردار ابوحمزه به‌عنوان فردی ولایتمدار با روحیه جهادی و بسیجی یاد کرد و گفت: در دوران مسئولیتم در استان کرمان وی منشأ خدمات زیادی بود و در توسعه فعالیت‌های بسیج و گروه‌های جهادی بسیار اثرگذار بود.

ماشاءالله مهرعلیزاده معاون فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم با تسلیت رحلت سردار ابوحمزه وی را مجاهدی ولایتمدار و انقلابی توصیف کرد و افزود: سردار ابوحمزه مردی بسیار خستگی‌ناپذیر بود.

وی با بیان اینکه سردار ابوحمزه یار صدیق، وفادار و پرتوان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سازندگی بود خاطر‌نشان کرد: در رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان کرمان دغدغه جدی داشت و در محرومیت‌زدایی نقاط مختلف استان کرمان در صف اول میدان و فرماندهی پای کار بود.

معاون فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه روحیه سردار ابوحمزه یک روحیه خاص جهادی و انقلابی بود و بدون هیچ چشم‌داشتی در این عرصه کار می‌کرد اظهار داشت: سردار ابوحمزه الگوی بسیار خوبی برای مدیران جامعه اسلامی است چرا که علی‌رغم بیماری سختی که ایشان داشت همیشه در میدان بود.

وی با تصریح به اینکه سردار ابوحمزه بر مدیریت جهادی و انقلابی تأکید زیادی داشت گفت: استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای بسیجی در عرصه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی را همیشه توصیه می‌کرد و در امورات فرهنگی بر تولید محتوای فرهنگی و هنری برای تبیین انقلاب و دستاوردهای آن با استفاده از ظرفیت بسیج نیز تأکید می‌کرد.

مهرعلیزاده با ابراز اینکه سردار ابوحمزه سخنرانی‌های بصیرتی بسیار خوبی داشتند و در گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی در استان و تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار بود یادآور شد: در ایراد سخنرانی‌ها الگوی ایشان سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود و اساس کار و ملاک تمام فعالیت‌های وی رهنمودهای رهبر انقلاب بود و بقیه را نیز به عمل به دستورات مقام معظم رهبری توصیه می‌کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true