×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

مدرن‌ترین گلخانه کشور «۱۵ هکتار گلخانه هیدروپونیک صیفی» با اشتغالزایی بیش از ۴۵۰ نفر توسط بنیاد مستضعفان در ابراهیم‌آباد شهرستان ارزوئیه در استان کرمان بهره‌برداری شد.

افتتاح مدرن‌ترین گلخانه کشور در کرمان؛ ایجاد اشتغال پایدار برای 455 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مسعود پورخسروانی مدیرعامل شرکت کشاورزی بنیاد مستضعفان سیرجان پیش از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از ۱۵ هکتار گلخانه هیدروپونیک صیفی اظهار کرد: این طرح بزرگ کشاورزی به وسعت ۱۵ هکتار احداث شد که در حال حاضر برای ۴۵۵ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح گلخانه‌ای و کشاورزی را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان‌کرد و افزود: در این گلخانه سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوجه و فلفل دلمه‌ای تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد و در طرح توسعه آینده نیز ۲۰ هکتار گلخانه را ایجاد خواهد شد.

 پورخسروانی ایجاد اشتغال پایدار، صرفه‌جویی در منابع آبی و کاهش مصرف آب و جلوگیری از مهاجرت به شهر را از اهداف طرح‌های کشاورزی بنیاد مستضعفان عنوان کرد و گفت: افزایش راندمان تولید در سطح و محرومیت‌زدایی از منطقه مهمترین اولویت کاری است که بخش کشاورزی یکی از مهمترین راههای رسیدن به این اهداف خواهد بود.

در این مراسم پرویز فتاح مسئول بنیاد مستضعفان در ارتباط ویدئوکنفرانسی ضمن‌تبریک در آستانه عید مبعث گفت: مدرن‌ترین گلخانه کشور در این ‌منطقه به بهره‌برداری رسید که طرح مدرن و پیشرفته هیدروپونیک که تا به‌حال دانش آن در اختیار کشورهای خارجی بود، امروز خودمان با استفاده از تکنولوژی پیشرفته به‌روز دنیا ایجاد کردیم و مصمم هستیم این طرح‌ها را در مناطق مستعد و این منطقه توسعه بدهیم.

وی افزود: در منطقه ارزوئیه مستعدبودن آب و خاک و هوا ما را ملزم خواهد کرد که این طرح را توسعه بدهیم‌ و آماده هستیم این‌ محصول با کیفیت بالا تولید شود و از هم‌اکنون پیش خرید می‌شود که به کشورهای دیگر صادر شود و این خیلی مهم‌ بوده و فرصتی‌ست برای پیشرفت، عمران و آبادی منطقه و ماهم‌ مصمم بر زدودن محرومیت از منطقه هستیم.

مهدی قاسمیان نماینده روابط عمومی بنیاد مستضعفان کشور هم اظهار داشت: پیرو منویات مقام‌معظم رهبری مبنی بر سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی و ایجاد اشتغال؛ این بنیاد با رویکرد رسیدن به اهداف بهینه  در این‌ منطقه اقدام به افزایش طرح گلخانه‌ای منطقه از ۵ هکتار به ۲۰ هکتار کرد.

وی افزود: امروز شاهد بهره‌برداری از ۱۵ هکتار گلخانه با تولید ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار گوجه و فلفل هستیم که با آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث شده است که ۹۰ درصد تولیدات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و این طرح‌ها در رفع محرومیت منطقه بسیار موثر قرار گرفته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true