×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: در ایام نوروز امسال تا کنون ۳۵ هزار نفر شامل ۲۰ هزار نفر از آثار باستانی و ۱۵ هزار نفر از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شهرستان رفسنجان بازدید کردند.

بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان میزبان گردشگران نوروزی/بازدید 35 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، رضا مُشکی امشب در حاشیه بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در روستای قاسم‌آباد حاجی رفسنجان با تبریک سال نو و اشاره به نام‌گذاری امسال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب و قابل توجه است و می‌تواند به توسعه شهرها کمک کند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان عنوان کرد:  در تعطیلات نوروز تا کنون۲۰ هزار نفر گردشگر در حوزه آثار باستانی و ۱۵ هزار نفر در حوزه اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و در مجموع ۳۵ هزار نفر از شهرستان رفسنجان بازدید کردند که نقطه شروع بسیار خوبی‌ست و نوید این را می‌دهد که با توجه به غنای فرهنگی و آثار متعدد گردشگری که شهرستان دارد، ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار گسترده است و از افرادی که دل در گرو توسعه شهرستان دارند و از تمکن مالی برخوردار هستند درخواست داریم در این حوزه با ارزش سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه حاج‌آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان ظرفیت خیلی خوبی درحوزه گردشگری شهرستان دارد، افزود: ما آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در بحث گردشگری هستیم  و ادارات مربوطه پیگیری لازم را  خواهند داشت.

مشکی خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر ازجمله کشاورزی، صنعت و صنایع تبدیلی هم ظرفیت‌های خوبی در شهرستان رفسنجان برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اقامت بیش از سه هزار نفر گردشگر در هتل‌ها، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و مراکز ستاد اسکان شهرستان خبر داد و گفت: امسال رونق خیلی خوبی در شهرستان ایجاد شده است و این موضوع می‌تواند انگیزه را در سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بیشتر کند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در بزرگترین خانه خشتی جهان

 حسن حسینی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در خانه خشتی خبر داد و گفت: این نمایشگاه از دوم فروردین تا ۱۲ فروردین دایر است.

وی بیان کرد: امسال گردشگران زیادی از سراسر کشور از بزرگترین خانه خشتی جهان بازدید کردند و پس از دو سال که کشور درگیر بیماری کرونا بود اکنون با انجام واکسیناسیون و فروکش‌شدن موج کرونا شاهد رونق گردشگری در سراسر شهرستان هستیم.

حسینی یادآور شد: بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در این ایام رایگان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true