×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ویژگی بزرگ شهید سلیمانی بصیرت و ولایت‌مداری او است و سکوت برخی افراد با ولایت‌مداری آنها همخوانی ندارد، گفت: انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز حاج قاسم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: پرهیزکاری و رعایت تقوای الهی کنترل کننده است و انسان را در مسیر الهی محکم و استوار نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه قرآن نشانه‌هایی برای مؤمنین بیان کرده است، گفت: مؤمن باید در تمام خطوط زندگی و تمام عمر خود را در جهت رضایت الهی گذاشته و مراقبت کند تا کار بی فایده و لغو انجام ندهد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر کار غیرمفیدی لغو بوده و در حرکت مؤمن جایگاهی ندارد، افزود: مؤمن می‌تواند صحنه را عوض کند و نباید نسبت به صحنه لغو و بیهوده بی‌تفاوت باشد و در جایی که نمی‌تواند صحنه را عوض کند خودش را از مهلکه نجات دهد و طهارت و قداست باید در گفتار و رفتار مومن ظهور و بروز کند.

وی در بیان خطبه دوم نماز جمعه کرمان با تسلیت سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: علامه مصباح یزدی فیلسوفی توانمند در دفاع از اسلام بود و صدها شاگرد را پرورش داد و خدمات بزرگی به جهان اسلام ارائه داد.

علیدادی سلیمانی با تبریک روز کشاورزی گفت: وزارت گسترده کشاورزی با حرکت جهادی به قشر آسیب‌پذیر جامعه کمک کند چرا که دشمن جنگ اقتصادی را برای تهدید علیه معیشت مردم نشانه گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه پیام امام راحل(ره) به گورباچوف واقعیت‌های خود را نشان داده است، افزود: این پیام حقانیت دین اسلام را برای دنیای امروز آشکار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، بیان کرد: بصیرت یک اصل مهم و آگاهی بخش در راه درست و صراط مستقیم است و باید در دنیای پرآشوب امروز بصیرت خود را افزایش دهیم تا در صراط مستقیم حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه گاهی اوقات در عبادت هم ممکن است شبه ایجاد کنند، تاکید کرد: ما باید در هر لحظه و در تمام ابعاد زندگی بصیرت خود را افزایش بدهیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: نمونه بارز بصیرت، شهید سلیمانی است که در دوران حیات دنیوی خود نیز شهید زنده لقب گرفت؛ شهید سلیمانی حجت را بر همگان تمام کرد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم در دفاع از انقلاب و امام جامعه چیزی کم نگذاشت و با بصیرت کامل مقابل افراد به ظاهر آزاداندیش ایستاد، افزود: سخنرانی حاج قاسم وجود دارد که گفت ارکان و بنیان نظام را مورد هجمه قرار دادید و توقع دارید ما سکوت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر نظامی‌گری ما مانع برخورد ما با شما می‌شود ما لباس خود را از تن بیرون می‌آوریم چرا که ما لباس سپاهی را پوشیدیم تا از مردم و دین خود دفاع کنیم، گفت: رهبری نظام فرمود “در مقابل آنچه او سرمنشأ شد من تعظیم می‌کنم و معنویت حاج قاسم شهادت او را برجسته کرد.”

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ویژگی بزرگ شهید سلیمانی بصیرت و ولایت‌مداری او است و سکوت برخی افراد با ولایت‌مداری آنها همخوانی ندارد، ادامه داد: انقلاب و انقلابی‌گری، خط قرمز حاج قاسم بود.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها سعی می‌کنند انقلابی بودن حاج قاسم را کمرنگ کنند و از دیگر ویژگی‌های او سخن بگویند، گفت: مقاومت از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم بود و در جریان جبهه مقاومت اسلامی در خط مقدم قرار داشت.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه استکبارستیزی یکی از الزامات مهم مقاومت اسلامی است و حاج قاسم برای همین مقابل آمریکا و استکبار به تمام معنا ایستاد و از محرومان و مستضعفان عالم دفاع کرد، افزود: مقاومت اسلامی مراقبت از حدود شرعی هم هست و حاج قاسم در اوج صحنه جنگ مراقب رعایت حدود شرعی بود.

وی با اشاره به اینکه مردمی بودن حاج قاسم یک ویژگی بسیار مهم است و مردم را کاملاً درک می‌کرد و برای آنها دل می‌سوزاند، بیان کرد: حاج قاسم به قدرت مردم باور داشت و دلیل موفقیت جبهه مقاومت نیز همین مردمی بودن آن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی هم دیدیم که چگونه مردم در میدان وارد شدند و در کنار نیروهای مسلح مقابل دشمن بعثی ایستادند و پیروز شدند، گفت: امروز لشکرهای مردمی زیادی در جبهه مقاومت تشکیل شده و دشمن از همین نگران است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم به فرمایش مقام معظم رهبری صاحب مکتب شد و تمام همت و حرکتش برای رضای خدا بود، افزود: حاج قاسم بین خود و خدای خود اصلاح کرد و خداوند نیز طبق وعده‌ای که داده است بین او و مردم را اصلاح کرد و سردار دلها شد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه انقلاب مسیر خود را به فضل خداوند طی می‌کند و سیاهی زغال به دشمنان می‌ماند، ادامه داد: آنهایی که سکوت کردند در هر منصب و مقامی که هستند در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند چرا از کشور دفاع نکردند.

وی با اشاره به اینکه اغتشاشگران آرامش کشور را گرفتند و بعضی‌ها سکوت کردند، گفت: برای دفاع از آرمان شهدا باید همانند شهیدان از جان و آبرو گذشت و در مسیر شهدا ثابت قدم بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true