×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: مجتمع های فرهنگی هنری در چهار شهرستان شرقی استان کرمان نیاز به تکمیل دارد که اگر انجام شود بخشی از کارهای فرهنگی حل می شود زیرا امروز همه اذعان داریم برای کار فرهنگی هم امکانات بیشتر و هم تلاش جدی تری نیاز است‌.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی امروز هشتم دی ماه در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شرق استان کرما اظهار کرد: شرق استان با جمعیتی قریب به ۶۰۰ هزار نفر، مردمی انقلابی و خونگرم، متدین و بسیار زحمتکش دارد که عمده فعالیت آنان کشاورزی و آن هم در محصول خرما است که البته تلاش شده از تک محصولی خارج بشویم و برای همین گلخانه ها روز به روز بیشتر می شود با اینکه در شرایط بد آبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع خودروسازی بم به عنوان یک قطب محسوب می شود، افزود: دولتمردان باید در این منطقه حضور یافته و زحمات انجام شده در صنعت را ببینند.

غضنفرآبادی بیان کرد: مجتمع های فرهنگی هنری در چهار شهرستان شرقی استان کرمان نیاز به تکمیل دارد که اگر انجام شود بخشی از کارهای فرهنگی حل می شود زیرا امروز همه اذعان داریم برای کار فرهنگی هم امکانات بیشتر و هم تلاش جدی تری نیاز است‌.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: متاسفانه چه بپذیریم یا نه هر چه جوانان از اینترنت فاصله داشتند وضعیت آنان بهتر بوده و امروز نه با یک هجمه فرهنگی در فضای مجازی که با تار و مار فرهنگی مواجه هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حماسه ۹ دی اظهار کرد: مردم بم در مواجهه با فتنه ها همیشه هوشمندانه، آگاهانه و با بصیرت برخورد کردند و همیشه همراه انقلاب بودند و کمتر حوادث ناگواری در این شهرستان داشتیم.

به گزارش ایسنا، محمود انصاریان نماینده جامعه قرآنی شهرستان بم نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه باید قرآن را مهجوریت خارج کرد، گفت: نبود مکان برای مؤسسات قرآنی و بیمه فعالان از مهمترین دغدغه‌هاست.

عقیل عارفی نماینده کانون‌های مساجد و مؤسسات قرآنی شهرستان بم نیز در این نشست نبود امکانات در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شرق استان کرمان را مورد توجه قرار داد و گفت: از سال ۹۰ تاکنون با وجود ظرفیت خوب مساجد شرق استان، کانون‌ها امکانات خوبی ندارد.

علیرضا تقاصی مسئول انجمن سینمای جوانان دفتر بم در این جلسه بیان کرد: اگرچه بم پس از زلزله بازسازی شد اما روح و فرهنگ این شهر همچنان زخمی است. بم پیش از زلزله دو سینمای بزرگ و فعال داشت اما اکنون هیچ سینما و مکان فرهنگی ندارد.

وی با بیان اینکه بم به دلیل ظرفیت‌های قوی می‌تواند به عنوان یکی از شهرک‌های سینمایی معرفی شود، افزود: برگزاری جشنواره‌های فیلم، عکس، جشنواره‌های فرهنگی و هنری، برگزاری اردوهای فیلم‌سازی، آموزش‌های تخصصی، تجهیزات سینمایی، تخصیص بودجه برای تولید فیلم و بیمه هنرمندان از جمله مهم‌ترین درخواست‌های انجمن سینمای جوانان دفتر بم است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true