×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

هر چه به موعد انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم، حجم حملات اصلاح طلبان به شورای نگهبان، شدیدتر و سنگین تر می شود.

نکته قابل توجه اینجاست که آن طیفی که پیش از این مدعی بود که «مجلس در رأس امور نیست»! و «مجلس شورای اسلامی، هیچ کاره است»! و…این روزها برای ورود به مجلس سر و دست می شکنند!

واقعیت این است که اصلاح طلبان نه طرح و برنامه ای برای اداره کشور دارند و نه دغدغه ای در جهت رفع مشکلات مردم. نشان به آن نشان که این روزها این طیف تمام انرژی خود را صرف دوقطبی سازی و زیرسوال بردن روند قانونی نظارت استصوابی کرده است. در حالی که طبیعتا این جماعت اکنون باید درباره کارنامه خود در مجلس دهم به افکار عمومی توضیح بدهد.

هجمه اصلاح طلبان به شورای نگهبان را می توان به سه بخش تقسیم کرد.

۱-  ثبت نام فله‌ای!

برخی فعالین اصلاح طلب پیش از این تاکید داشتند که «مجلس در رأس امور نیست»!. این طیف همچنین تاکید کرده بودند که «اگر اصلاح طلبان برای مجلس لیست بدهند، “پفیوز سیاسی” هستند»! همچنین برخی فعالین اصلاح طلب صراحتا اعلام کرده بودند که تنها یک گزینه وجود دارد و باید انتخابات مجلس را تحریم کرد.

اما به محض آغاز ثبت نام کاندیداهای مجلس، تعداد زیادی از فعالین اصلاح طلب- از نماینده ای که همین دو سه ماه پیش نمایش استعفا راه انداخته بود تا محکومین فتنه ۸۸ و نزدیکان سران فتنه و…- همگی در ساختمان محل ثبت نام حاضر شده و برای حضور در مجلس نام نویسی کردند.

طبق گزارش های منتشر شده، حدود ۱۳۵ فعال اصلاح طلب- برای ۳۰ کرسی حوزه انتخابیه تهران- ثبت نام کردند.

یکی از اهداف اصلی ثبت نام فله‌ای طیف اصلاح طلب این بود که شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها تحت فشار قرار گرفته و در بررسی صلاحیت ها مماشات کند.

۲- شایعه‌پراکنی و سپس تکذیب!

اصلاح طلبان وقتی در تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان در بررسی احراز صلاحیت ها ناکام ماندند، پروژه بعدی را کلید زدند؛ «شایعه پراکنی».

برای نمونه، «علیرضا رحیمی» نماینده مردم‌ تهران در مجلس- نماینده ای که در «سلفی حقارت» حضور داشت- با انتشار توئیتی(بدون ارائه هیچ سند و مدرکی) مدعی شد که از برخی داوطلبان‌ تایید صلاحیت نشده درخواست رسید پرداخت وجوهات شرعی‌ می‌شود. این نماینده اصلاح طلب پس از بازنشر گسترده این دروغ، در توئیت بعدی، تاکید کرد که «با پیگیری مشخص شد در شورای نگهبان چنین موضوعی وجود نداشته است».

در یک نمونه دیگر، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» یکی از نمایندگان ردصلاحیت شده مجلس مدعی شد که «حمایت از برجام، یکی از دلایل اصلی ردصلاحیت کاندیداها می باشد»! . نکته قابل تأمل اینجاست که این ادعای بدون سند و مدرک، در روز پنجشنبه- ۳ بهمن ۹۸- به تیتر اصلی روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت- تبدیل شد. روزنامه ایران در تیتر اصلی نوشت: «حمایت از برجام، علت رد صلاحیت»!

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور نیز با استناد به ادعای بدون سند و مدرک نماینده رد صلاحیت شده، گفت: «گزارش‌هایی از نمایندگان حاضر در مجلس یا نامزدها دریافت می‌کنیم که به آنان گفته شد شما از برجام حمایت کردید، یا از دولت طرفداری کرده‌اید و مسائلی را در پرونده آنها مطرح کرده‌اند که مربوط به مسائل تفکر و اندیشه (افراد) است»!

لازم به ذکر است که جعفر زاده ایمن آبادی پس از این ادعای خلاف واقع، حاضر نشد درباره آن توضیحی بدهد و هیچ پاسخی نداشت.

۳- ادعای مهندسی انتخابات

طیف اصلاح طلب همزمان با شایعه پراکنی علیه شورای نگهبان، ادعای مهندسی انتخابات را نیز مطرح کرد.

در همین رابطه، «محسن غرویان» از فعالین اصلاح طلب- دی ۹۸- در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «باید احساس عمومی این باشد که آنچه رای مردم هست واقعا از صندوق‌ها درآید و نمایندگانی که مردم می‌خواهند با سلیقه‌های مختلف در چارچوب قانون از صندوق‌ها ببینند… همانطور که برخی از مسئولان هم گفته‌اند مردم نباید احساس کنند انتخابات از قبل تنظیم شده تا افراد خاصی وارد مجلس شوند. این فضا را شورای نگهبان می‌تواند فراهم کند که مردم با شوق و ذوق بیشتری در انتخابات وارد شوند و رای واقعی خودشان را به صندوق بریزند».

پس از آن، «محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- که در آبان ۹۸ و همزمان با آشوب های بنزینی، در اقدامی کاسبکارانه نمایش استعفا به راه انداخته بود- دی ۹۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اغلب اصلاح‌طلبان از جمله آقای عارف باور دارند که با وضع مهندسی‌شده‌ای روبه‌رو هستیم. در همه حوزه‌های انتخابیه بررسی دقیق شده است که چه ترکیب نامزدهایی حضور داشته باشند؛ یعنی اگر نامزد اصلاح‌طلبی پایگاه اجتماعی ندارد، تأیید صلاحیت شده و اگر در میان مردم جایگاه و پایگاهی دارد، رد صلاحیت شده است. مورد به مورد می‌توانیم بگوییم که چه طراحی‌های دقیقی رخ داده است».

محمود صادقی که به بیان اظهارات بدون سند مشهور است و تاکنون بارها پس از بیان ادعاهای واهی، به اشتباه بودن ادعای خود اعتراف کرده، این بار شورای نگهبان را به مهندسی انتخابات متهم کرد.

ادعای مهندسی انتخابات از سوی فعالین اصلاح طلب مسبوق به سابقه است. فعالین فتنه در سال ۸۸ با این ادعا که انتخابات از سوی شورای نگهبان، مهندسی شده است، ۵ ماه پیش از برگزاری انتخابات، موضوع تشکیل «کمیته صیانت از آراء» را مطرح کردند! این اقدام یکی از بخش‌های پازل پروژه بزرگ فتنه ۸۸ بود.

همصدایی با بی بی سی و صدای آمریکا!

در هفته ها و روزهای اخیر رسانه های معاند از جمله «بی بی سی فارسی» ، «صدای آمریکا»، «دویچه وله فارسی» و… مطالب متعددی علیه شورای نگهبان منتشر کرده‌اند.

علاوه بر این، مقامات آمریکایی از جمله «مایک پمئو» وزیر خارجه این کشور نیز اخیرا در اظهاراتی گستاخانه به شورای نگهبان حمله کرده است.

یک سوال؛ چرا از اردوگاه اصلاح طلبان و رسانه های معاند و مقامات دولت تروریست آمریکا، صدای مشترکی علیه شورای نگهبان به گوش می‌رسد!؟

true
true
true
true

true