×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در دیدار زینی وند استاندار کرمان با بیان ظرفیت های بزرگ استان کرمان از جمله نیروی انسانی متخصص و توانمند، معادن بی نظیر در جهان، جاذبه های گردشگری و اقلیم چهارفصل، برنامه های راهبردی خود در قالب هفت خدمت ماندگار را برای استاندار کرمان تشریح نمود.

نماینده کرمان و راور پروژه انتقال آب از خلیج فارس را نماد شعار ما می توانیم عنوان داشت و از پیگیری انتقال آب از مسیر دریای عمان به کرمان خبر داد. زاهدی احداث پتروشیمی فجر کرمان، توسعه راه های ریلی و جاده ای، توسعه کارخانه لاستیک بارز، توسعه مجتمع های فولادی در شهرستان های کرمان و راور و توسعه شبکه گازرسانی شهری و روستایی را از الویت های برنامه های خود در دوران نمایندگی مردم عنوان داشت.

زاهدی از پیگیری و اخذ موافقت ها برای سرمایه گذاری جهت احداث حداقل ۴ واحد دامداری بالغ بر  ۶۰۰۰ رأس گاو شیری در شهرستان های کرمان و راور خبر داد و گفت این سرمایه گذاری علاوه بر ایجاد اشتغال، زنجیره تکمیل لبنیات مورد نیاز استان را با وجود کارخانه شیرپگاه، تکمیل می نماید.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی در مسیر ترانزیت مواد مخدر و قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز است توجه به مولفه های امنیتی را از مهم ترین دغدغه های مردم و مسئولین استان کرمان دانست و خواستار توجه بیشتر دولت به موضوع ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز شد. وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی و انتظامی استان کرمان در طول سالهای گذشته و در جهت تامین امنیت استان عملکرد بسیار موفقی از خود نشان داده اند و شهدای والامقامی نیز تقدیم کشور نمودند از استاندار کرمان خواست پشتیبانی های لازم را از نیروهای نظامی و انتظامی استان داشته باشد.

نماینده کرمان و راور، شهید سلیمانی را ذخیره و پشتوانه ای بزرگ برای استان کرمان دانست و از استاندار کرمان خواست از طریق مشارکت دادن فعالان خلاق حوزه فرهنگی، ایده های نو و جهانی برای تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت تولید و منتشر گردد.

زاهدی یکی از مهمترین چالش های مانع پیشرفت استان کرمان را مدیران فاقد انگیزه و سفارشی اعلام دانست که بیشتر به دنبال تصاحب پست ها و روزمرگی هستند و فاقد برنامه راهبردی برای مدیریت سازمان تحت امر خویش اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، نقش شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده را راه حل دستیابی سریع به فناوری، بمنظور رونق و بهبود وضعیت کسب و کار استان و کشور اعلام داشت و از شرکت های صنعتی و معدنی استان بدلیل توجه کمتر به این ظرفیت گلایه کرد و از استاندار کرمان خواست در این زمینه کارگروه ویژه ای تشکیل دهد.

علی زینی وند  استاندار کرمان در این دیدار با اشاره به توانمندی های استان کرمان و وجود چهره های شاخص و اثرگذاری از استان کرمان در رده های مختلف حاکمیتی کشور در طول انقلاب، از برنامه محور بودن دکتر زاهدی در اجرای وظیفه نمایندگی مردم، تجلیل و از تدبیر ایشان و مهندس رزم حسینی استاندار وقت کرمان در اخذ مجوز راه‌اندازی پتروشیمی کرمان تشکر کرد و از عزم جدی برای به نتیجه رسیدن این پروژه عظیم و آمادگی کامل برای به ثمر رساندن و اتمام پروژه های نیمه تمام خبر داد.

زینی‌وند با اشاره به نقش بسیار موثر شرکت‌های دانش بنیان در ارتقا جایگاه و رتبه کسب و کار استان گفت: حوزه های صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری باید فعالیت های خود را ذیل شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند.

استاندار کرمان با اذعان به اینکه شرایط را برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌کنیم، گفت: در بحث دانش‌بنیان‌ها، شرکت‌ها و ایده‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برنامه ریزی های ویژه ای انجام خواهیم داد.

true
true
true
true

true