×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان کرمان مطالبات خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و … را با نماینده ولی‌فقیه در استان گفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، نشست تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان با حجت ‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت روز دانشجو برگزار شد و در این جلسه دانشجویان استان مسائل، مشکلات و دغدغه‌های خود در ارتباط با مسائل مختلف مطرح کردند .

مهدی ضیاءالدینی از بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان در این نشت اظهار داشت: مقام معظم رهبری معلم را پایه ‌ گذار تمدن نوین اسلامی می‌دانند و آنها را افسران سپاه پیشرفت کشور عنوان کردند و تأکید زیادی دارند که ورودی معلمان از دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان با خوابگاه مشکل داریم و ورودی امسال دانشگاه حدود ۴۰۰ نفر است ادامه داد: دانشگاه از نظر مکان برای خوابگاه دانشجویان مشکل دارد و اگر امروز کرونا تمام شود و کلاس‌ها حضوری شود مشکلات زیادی برای دانشجویان ایجاد می‌شود.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: با توجه به آمارهای موجود ۳ هزار دانش آموز کلاس اولی مشکلاتی برای آموزش غیرحضوری دارند که از تحصیل بازمانده‌اند.

در این جلسه آغاشیر بامری قائم مقام تشکل دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد کرمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌ها میزبان مهاجران افغانی هستند و در کنار هم زندگی می‌کنیم اظهار داشت: حدود ۳۰۰ هزار مهاجر افغانی در استان کرمان زندگی می‌کنند.

قائم مقام تشکل دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد کرمان با اشاره به اینکه از میزبانی مردم استان کرمان تشکر می‌کنیم گفت: حدود ۱۳ هزار محصل افغانستانی در استان کرمان و در کنار مردم ایران مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید

علیرضا مسلمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی شهید چمران کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: رئیس دانشگاه عوض شده و مدت زیادی است جلسه شورای فرهنگی نداریم.

وی با بیان اینکه توجهی به شهدای گمنام داخل دانشگاه نمی‌شود گفت: مدت زیادی است شهدا در دانشگاه دفن شدند و متأسفانه هیچ کاری برای یادمان شهدا نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی شهید چمران کرمان ادامه داد: بودجه فرهنگی دانشگاه مشخص نیست و برای برگزاری روز دانشجو درخواست زیادی داشتیم که همکاری کنند اما فقط یک میلیون تومان قرار است بدهند.

سپهر دیوان ‌ بیگی نماینده کانون ‌ های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشگاه شهید باهنر نیز در این جلسه با طرح این سؤال که آیا برای انتقال آب از هلیل ‌ رود فکری برای مردم جنوب استان شده است و آیا کار علمی انجام می‌شود؟ اظهار داشت: در رسانه‌ها آمده که استاندار گفته‌اند این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم.

در این جلسه زهرا لشکری نماینده واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه زن در تربیت اسلامی درخواست داریم که جلساتی با حضور نخبگان و فرهیختگان برای تبیین جایگاه زن در دانشگاه برگزار شود و از شما می‌خواهیم که این مسئله را پیگیری کنید.

عاطفه رضوانی‌پور نماینده مجمع عدالت‌خواهی در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان اینکه رویکرد این مجمع مطالبه‌گری در دانشگاه است گفت: خواهان آن هستیم که در حوزه‌های مختلف عدالت اجتماعی برقرار شود و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان ,

استان کرمان ,

استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان , استان کرمان ,

عکس از ثارالله انکوتی

true
true
true
true

true