×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ایرنا – سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: با توجه به کیفیت مناسب گندم موجود و نظارت های لازم در بخش تولید، کیفیت آرد در استان مطلوب و استاندارد است.

داریوش ماهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آرد موجود در کارخانه ها و نانوایی ها به صورت مستمر توسط مراجع بهداشتی و همکاری غله استان مورد پایش و آزمایش می شوند تا کیفیت نان عرصه شده به مردم بالا باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس توصیه های مسئولان علوم پزشکی و استانداری  گندم مصرفی برای آرد نانوایی ها دارای ۱۳.۵ درصد سبوس است که به رغم تیره بودن نان ارزش غذایی بالایی دارد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان اظهار داشت: امسال ۱۶۰ هزار تن گندم درراستان تولید شده است که ۹۰ هزار تن آن مربوط به جنوب کرمان بود.

وی تاکید کرد: ذخیره گندم در سیلوهای استان کرمان به حد کافی موجود است و بر اساس نیاز و موجودی بین نانوایی ها توزیع می شود.

ماهری با اشاره به تاریخ یک ماهه مصرف هر کیسه آرد افزود: در بخش توزیع آرد و غله نیز حداکثر زمان توزیع در استان کرمان ۴۸ ساعت است و تمام نانوایی های سراسر استان برای ۱۰ تا ۱۵ روز ذخیره آرد نیز دارند تا کمبودی برای مردم بوجود نیاید.

وی با بیان اینکه مواد اولیه روغن برای کارخانه های روغن خوراکی استان تامین شده است گفت: به تزریق روغن به بازار هم اکنون هیچ مشکلی در تامین روغن مردم نداریم و حتی مازاد مصرف نیز در بازار وجود دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true