×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ایسنا/کرمان رییس اتحادیه صنف هتل، رستوران و تالارهای پذیرایی کرمان گفت: متاسفانه هم اکنون شاهد هستیم عروسی ها دارد در منازل و باغات برگزار می شود و بارها به مسئولان گفته ایم اما فقط صورت مسئله را پاک می کنند و هیچ کسی به فکر این صنف نیست و واقعا صنف تالارها رها شده است.

“محمدرضا بهرامی” در گفت و گو با ایسنا درباره استفاده تالارهای پذیرایی از تسهیلات کرونائی اظهار کرد: به دلیل اینکه نمی توانستیم تسهیلات را بازپرداخت کنیم، از تسهیلات استفاده نکردیم زیرا باید درآمدی داشته باشیم تا بتوانیم قسط بپردازیم.

وی افزود: صنف تالارهای پذیراتیی حدود ۱۰ ماه است که تعطیل و نیروهایمان بیکار هستند و متاسفانه از سوی دیگر مطلع شدم که آرایشگرها در رسته شغلی گروه دو قرار گرفته و علی رغم فعالیت دفترخانه ها، آرایشگاه ها و … فقط تالارها تعطیل هستند.

بهرامی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون شاهد هستیم عروسی ها دارد در منازل و باغات برگزار می شود و بارها به مسئولان گفته ایم اما فقط صورت مسئله را پاک می کنند و هیچ کسی به فکر این صنف نیست و واقعا صنف تالارها رها شده است.

وی بیان کرد: وقتی تالارها را تعطیل کردند بگویند پول بیمه و کارگران ما چه می شود؟ چه کسی باید ضرر و زیان وارد شده به این صنف را جبران کند و ما باید چه کاری انجام بدهیم؟

رییس اتحادیه تالارهای پذیرائی کرمان با اشاره به اینکه طی مدت ۱۰ ماه که صنف ما تعطیل شده است آیا کسی گفته این واحدها چگونه اقساط خود را پرداخت می‌کنند؟ تامین اجتماعی و مالیات دیرکرد برای ما صادر می کنند به طوری که تنها دو پرونده جدید برای بنده در دارائی باز شده است افزود: متاسفانه ما رها شده ایم و فقط می گویند تالارها تعطیل و اگر تعطیل نکنیم با ما برخورد می کنند و کسی به فکر ما نیست.

بهرامی اظهار کرد: حدود ۴۰ تالار در شهر کرمان داریم که با وابستگان شغلی به این واحدها در کرمان حدود ۳۰۰۰ نفر بیکار شده اند.

وی درباره راهکارهای برون رفت از این وضعیت بیان کرد: تاکنون بنده سه الی چهار نامه به مسئولین استانی داده و اعلام کرده ام ما متخصص این کار هستیم و ناظر مقیم در تالارها داریم و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم. با یک حداقلی اجازه بدهند مراسم برگزار کنیم و ما همه جوره همکاری داریم اما متاسفانه همه می ترسند.

بهرامی تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت کرونا در کرمان بهتر است و مرگ و میرها کاهش یافته اما کسی به فکر ما نیست. در حال حاضر همه کار خود را انجام می دهند و همه ادارات باز هستند فقط تالارها تعطیل هستند.

رییس اتحادیه تالارهای پذیرائی کرمان گفت: پیک سوم کرونا نیز اوج گرفت و اگر قرار به تاثیر نقش تالارها بر کرونا بود با تعطیلی ۱۰ ماهه تالارها هم اکنون باید کرونا تمام شده بود.

وی افزود: تالارها نمی توانند پنهانی مراسم برگزار کنند اما باغات خارج از شهر مرتب مراسم دارند و نظارت نمی شود؛ تالار برای برگزاری مراسم باید به اماکن اطلاع بدهد و ناظر مقیم، استفاده از ماسک و … در تالارها باید رعایت شود اما در مراسم بیرون این موارد نیست.

بهرامی درباره میزان ضرر صنف تالارهای پذیرائی و رستوران در ایام کرونا بیان کرد: در محاسبه خسارت های وارد شده باید هزینه های پرسنلی، سودی که باید به دست می آمد، انقضای تاریخ مصرف مواد اولیه و محدوم سازی آن و … را در نظر گرفت. ضمن اینکه برخی اجاره می دهند و از سوی دیگر سرمایه ای را گذاشتیم که اگر در بانک قرار می گرفت سود به آن تعلق داشت.

وی ادامه داد: ما میلیارد ها تومان ضرر کردیم و فقط در سه ماهه نخست امسال که به دلیل شیوع کرونا  تالارها تعطیل بود، حدود ۳۰ میلیارد تومان ضرر کردیم.

رییس اتحادیه تالارهای پذیرائی کرمان در پایان گفت: درخواست داریم مسئولان به فکر ما باشند، ما خانواده و هزینه داریم و یکسری نیروی آموزش دیده داریم که اگر آنها را رها کنیم بخش گردشگری و پذیرائی ما آسیب می بیند.

بهرامی افزود: سال ها زحمت کشیده ایم و در همه دوره ها حمایت و همراهی کردیم و اکنون نیاز داریم دولت از ما حمایت کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true