×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه با مظاهر فساد در درون و برون قوه قضائیه مبارزه و برخورد قاطع خواهیم کرد، گفت: در استان کرمان موارد متعددی داشتیم و تعدادی مفسد اقتصادی در زندان هستند.

 یدالله موحد در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و مردم این سختی را بیشتر در زندگی خود لمس می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی نیز با تلاش خود در جبهه اقتصادی مقاومت می‌کنند گفت: کشور به اقتصاد پایدار و مقاوم نیاز دارد و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری نیازمند یک اهتمام جدی و هم‌افزایی قوای سه گانه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به رشد و توسعه مناسب دست پیدا کنیم به انسجام و وحدت ملی تمام ارکان نیاز است افزود: قوه قضائیه ظرفیت‌های بزرگی دارد که به سهم خود در تحقق اقتصاد مقاومتی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه امنیت اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار اهمیت دارد ادامه داد: سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به فضایی امن نیازمند است و باید به او احساس امنیت داد.

موحد با اشاره به اینکه هیچ سرمایه‌گذاری در فضای ناامن ورود نمی‌کند و حتی فرار هم می‌کند گفت: شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد در راستای وظایف قوه قضائیه است و فساد در هر دستگاهی از اداری و بانکی که باشد به ارکان اقتصادی کشور لطمه می‌زند و باعث بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه جرایم اقتصادی باعث ناامنی در جامعه می‌شود و مدیران باید حساسیت زیادی نسبت به پیشگیری این نوع جرایم در ادارات خود داشته باشند افزود: قوه قضائیه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌صورت جدی ورود پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در فضای اداری کشور نیز بحث جرایم رشا، ارتشا و اختلاس محیط جامعه را برای سرمایه‌گذار ناامن می‌کند گفت: قوه قضائیه برای بهبود فضای کسب و کار مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه از زمان مسئولیت آیت‌الله رئیسی نیز مبارزه با مفاسد اقتصادی شدت و قوت پیدا کرده است افزود: دفاع از مالکیت‌های مشروع نیز از وظایف قوه قضائیه است و ما از مالکیت‌های مشروع مردم حمایت خواهیم کرد.

موحد با اشاره به اینکه در بسیاری از پرونده‌هایی که داریم اگر وضعیت مالکیت مشروع بنگاه‌های اقتصادی در خطر باشد حمایت لازم را انجام خواهیم داد گفت: با مظاهر فساد در درون و برون قوه قضائیه مبارزه و برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در استان کرمان موارد متعددی داشتیم و تعدادی مفسد اقتصادی در زندان هستند افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی استان رصد کامل دارند و با هر مورد فساد بلافاصله برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه از بین بردن بسترهای فساد‌زا بسیار مهمتر است و قوه قضائیه بیشتر به‌دنبال پیشگیری از جرایم و فساد در کشور است گفت: ما نباید منتظر باشیم فسادی اتفاق بیفتد و بعد به دنبال محاکمه باشیم و حمایت از افشاکنندگان فساد در دستور کار جدی قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی تابع مصوبات بانک مرکزی است و اقدامات خلاف بانک مرکزی در مقابل سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ابطال خواهد شد افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به دستگاه قضا مشکلات بانکی خود را پیگیری کنند.

موحد با اشاره به اینکه سیستم بانکی استان همراهی بسیار خوبی داشته و در بیش از ۱۵۰ پرونده اقتصادی بانک‌ها با امهال وام‌ها همکاری خوبی داشتند گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ابعاد حقوقی نیز در دادگستری استان کرمان راه‌اندازی شده و طی یکسال گذشته ۲۳۰ پرونده در دادگستری استان کرمان در جهت حمایت از فعالان اقتصادی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال موجود بنگاه‌های اقتصادی از اهداف تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمان است افزود: مطالبه دستگاه قضا است که دستگاه‌های مسئول مشکل کشاورزان در زمان برداشت محصول را پیگیری و برطرف کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اداری مربوطه باید دغدغه فروش محصولات کشاورزی کشاورزان را داشته باشند گفت: با دلالان محصولات کشاورزی در استان برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته یکی از مشکلات عدم تعهد افرادی بوده که ارز دولتی گرفته‌اند اما کالای مورد نیاز را وارد نکردند افزود: در استان کرمان نیز این مشکل را داشته‌ایم و دادگستری استان در این زمینه وارد شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true