×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عدالت اجتماعی در آبادانی شهرها و مناطق مختلف کشور رعایت نشده و این امر در تخصیص اعتبارات سالانه مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین عصر امروز (پنجشنبه، ۲ بهمن ماه) در جلسه جمع بندی دستاوردهای نظارت میدانی در شهر رفسنجان، گفت: شهید سلیمانی شخصیتی بی نظیر بود زیرا دارای ۵ ویژگی ایمان به خدا، یقین به روز جزا، اخلاص، شجاعت و عشق به ولایت بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحوم آیت الله یزدی نیز دارای بصیرت و اقتدار بود و نقش انقلابی را تربیت کرد و در واقع سنگربان اندیشه های سیاسی اسلام محسوب می شد؛ ایشان نیز در عمل و نظر ولایت پذیر بود که همواره از ولایت فقیه حفاظت می کرد.

وی با اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین علی (ع) معروف به منشور حکمرانی اسلامی به مالک اشتر تصریح کرد: گرفتن خراج و مالیات یکی از محورهای این نامه است؛ در کشور ما مالیات به معنای واقعی و درست پرداخت نمی شود و این در حالی است که وقتی نماینده ای در مجلس سخن از دریافت مالیات می شود همه تصور می کنند به دنبال اخذ مالیات از دستفروشان هستند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی رخ می دهد لذا دولت می تواند به جای دعوا کردن درصدد جلوگیری از فرار مالیاتی باشد.

نیکزاد جهاد با ظالمان را از دیگر محورهای منشور حکمرانی اسلامی دانست و بیان کرد: در این راستا مدیون خون مدافعان حرم هستیم؛ بن سلمان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد هزینه جنگ با ایران را می دهد لذا اگر جریان مقاومت وجود نداشت به ایران حمله می کردند؛ آمریکا درصدد ایجاد ۳ کشور به نام های آذربایجان، عربستان و کردستان است لذا جوانان باید بدانند اگر شهید سلیمانی مرزها را فراتر نمی برد یا باید بی غیرتی را می پذیرفتیم یا در کرمانشاه جنگ می کردیم.

نایب رئیس قوه مقننه اظهار کرد: ساماندهی و بهبود بخشیدن به کار مردم از دیگر نکات مدنظر امیرالمومنین (ع) است؛ بدون قرض سیاسی باید عنوان کرد آیا آنچه بر سر مردم آمده مطابق ارزش های انقلاب و آموزه های دینی است بنابراین کارگزاران نظام باید بدانند اگر نتوانستیم مطابق آرمان های انقلاب امور را پیش ببریم نقص از ما است.

وی ادامه داد: چرا امروزه اکثر افراد به جای دنبال کردن ضابطه ها برای رسیدن به اهدافشان درصدد رابطه ها هستند این امر بیانگر مسائل یاد شده است.

نیکزاد اظهار کرد: آباد کردن شهرها نیز از دیگر نکات نامه امیر المومنین ع به مالک اشتر است؛ باید اذعان کرد عدالت اجتماعی در آباد کردن شهرها رعایت نشده است و تصور شده اگر GDP در سه استان متمرکز شود خوب است لذا به استعدادهای طبیعی در نقاط مختلف توجه نشده است.

وی بیان کرد: براین اساس می توان اذعان کرد ۱۰ استان هموار در جدول توسعه یافتگی فقیرتر می شوند و مابقی توسعه می یابند که این امر سبب افزایش فاصله بین استان ها و حاشیه نشینی می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، گفت: این روزها فولاد با قیمت مشخصی تولید می شود اما مسئولان باید پاسخ دهند چرا قیمت فروش آن فاصله زیادی با قیمت تمام شده دارد، ۶۰ هزار میلیارد تومان رانت در حوزه فولاد است و وقتی این صحبت ها مطرح می شود به افراد تهمت می زنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چرا محصولی که باید ۸ هزار تومان فروخته شود با قیمت ۱۸ هزار تومان عرضه می شود.

نیکزاد تصریح کرد: مجلس انقلابی و دولت در اقدامی مشترک ۴ الی ۵ هزار میلیون تن قیر برای طرح های روستایی، مدارس، راه های عشایری و تحقق عدالت اجتماعی در نظر گرفته اند؛ براین اساس هر تن قیر تولید شده در ۳ ماه پیش ۴ میلیون تومان فروخته می شد اما اکنون به ۸ میلیون تومان افزایش یافته است زیرا چندین کارخانه خصوصی هستند و اقتصاد آزاد را مطرح می کنند که از طریق بورس به کشف قیمت می رسند.

وی تصریح کرد: حاکمیت در رابطه با پاسخگویی موضوع یاد شده کجاست؟ چه کسانی مردم را دعوت به بورس کردند؟ افرادی که مردم را دعوت کردند پاسخگو باشند و مسائل را گردن مجلس نیاندازند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روال حوزه سیمان، فولاد، قیر و بورس عادی نیست؛ به عنوان مثال طی چند مدت گذشته ۴۸ درصد صادرات فولاد کاهش یافته است، از این رو اگر نتوانیم با وجود مجلس انقلابی و دولت انقلابی مشکلات یاد شده را حل کنیم در واقع به معنای تصمیم گیری براساس نفت است نه ارزش های دینی و انقلابی.

وی تصریح کرد: وقتی مجلس هم حرف مردم را می زند چرا برخی ضایع و خرابش می کنند؛ شخصا رزم حسینی را نمی شناسم و رفاقت قدیمی هم با وی ندارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدعلی موسوی، رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی در نشست مذکور، گفت: با کمک بنیاد مسکن توافق شد قیر رایگان به میزان مناسب برای رفع محرومیت های مناطق مختلف کشور تخصیص یابد که این مهم در رفسنجان نیز عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازدیدهای نظارتی مجلس از استان ها موجب خواهد شد مردم احساس کنند مسئولان برای حل مشکلاتشان در تلاش هستند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عسگری امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه تامین آب شرب و کشاورزی در منطقه رفسنجان دارای اهمیت زیادی است، گفت: براین اساس امیدواریم سهمیه مناسبی از خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار جوان تحصیلکرده در رفسنجان بیکار هستند، تصریح کرد: با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی و ظرفیت های اشتغال زایی خصوصا درحوزه منابع معدنی به نظر می رسد نیازمند برنامه ریزی مناسبی برای اشتغال زایی در منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تامین آب شرب، آب کشاورزی، مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی و راه آهن، اشتغال، آنتن دهی تلفن همراه، راه های روستایی و مواصلاتی و … از جمله مسائلی بود که در بازدید نظارتی یک روزه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه از سوی مردم و مسئولان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true