×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

استاندار کرمان گفت: باید توسعه متوازن ورزش در سطح استان به وجود آید و همه شرکت‌های صنعتی و معدنی که قصد انجام مسئولیت اجتماعی دارند، باید اقدامات را با همفکری فرمانداران و شهرداران انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میثم پاریزی صبح امروز در شورای عالی ورزش استان کرمان در سالن پیامبر اعظم(ع) استانداری با اشاره به اینکه در سطح استان کرمان یک‌هزار هیأت ورزشی وجود دارد، اظهار داشت: ۴۱ تیم ورزشی استان در سطح لیگ‌های برتر کشور در حال رقابت با سایر تیم‌ها هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد: با افتتاح ۱۶۰ هزار متر فضای ورزشی  طی دو سال اخیر در سطح استان  سرانه ورزشی استان کرمان منطبق با سرانه ورزشی کشور شد.

پاریزی بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا بازی‌های المپیک و پارا المپیک ۲۰۲۰ ژاپن قرار بود سال گذشته برگزار شود که لغو شد و قرار است این بازی‌ها در سال میلادی جدید برگزار شود و امیدواریم که شرکت‌های بزرگ صنعتی از نمایندگان استان در این بازی‌ها حمایت کنند.

راه‌اندازی و تجهیز ۲۲۱ خانه ورزش روستایی در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان باید  نگاه توسعه متوازن به ورزش کل استان داشته باشند که برخی از این شرکت‌ها در این راستا گام برداشته‌اند و اکنون دو تیم فوتبال در سطح لیگ برتر کشور در حال رقابت با سایر تیم‌ها هستند.

وی بیان کرد: در راستای ترویج ورزش در روستاها  ۲۲۱ خانه ورزشی روستایی را در سطح استان تجهیز کرده‌ایم.

پاریزی تاکید کرد: ورزش در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و  اگر جوانان به میادین ورزشی کشانده شوند در جلوگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌توان گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

پاریزی افزود: در این جلسه تفاهمنامه‌ای بین اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرمان منعقد می‌‌شود تا بتوانیم از ظرفیت شهرداری‌ها  برای افزایش ترویج نشاط  و شادابی در  جامعه استفاده کنیم.

علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ ورزش جزو استان‌های پیشرو است، اظهار داشت: وضعیت خوب ورزشی استان نباید ما را دچار غرور یا روزمرگی کند.

وی با اشاره به اینکه ورزش مانند صنعت یا کارگاه تولیدی است، عنوان کرد: اگر خود را به روز و  به مخاطب خود نگاه نکنید از لیگ و تیم‌های برتر کشور عقب خواهید ماند.

زینی‌وند بیان داشت: رشته‌های تخصصی دیگر را در کنار سایر رشته‌های موجود اضافه کنید تا  روزبه‌روز جایگاه ورزش استان در سطح کشور ارتقاء پیدا کند و دچار حاشیه نشوید.

وی تصریح کرد: ورزش همگانی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به سایر ورزش‌های تخصصی دارد و به سلامت جامعه کمک می‌کند.

استاندار کرمان گفت: ورزش همگانی یکی از تخصصی‌ترین ورزش‌ها است به‌دلیل اینکه همه افراد در هر سنی در این ورزش فعالیت می‌کنند و باید در این زمینه برنامه دقیق و مدونی وجود داشته باشد.

زینی‌وند افزود: وقت گذاشتن برای ورزش آثار اجتماعی، روانی و حتی اقتصادی بسیار ارزشمندی دارد و باید به‌صورت جدی روی آن وقت بگذارید.

وی گفت: زنان در تربیت نسل جامعه نقش بسیار مهمی دارند و باید به سلامت آنها توجه ویژه‌ای صورت گیرد و همچنین باید  به ورزش زنان روستایی توجه شود زیرا زنان نیمی از جمعیت فعال جامعه هستند و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند.

وی افزود: اگر به روستاها توجه می‌کردیم روستاها تخلیه نمی‌شدند. روستاییان در حاشیه شهرها مستقر می‌شوند و ما در این زمینه غفلت کرده‌ایم.

زینی‌وند بیان کرد: متاسفانه در حوزه کارهای تخصصی خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم که این یکی از مشکلات است در حالی که عقل سلیم حکم می‌کند از افراد متخصص استفاده کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اولویت کار در اداره کل ورزش و جوانان ایجاد امکانات و تجهیزات لازم برای کودکان و جوانانی  که در کوچه‌های خاکی بازی می‌کنند، باید باشد.

وی  بیان داشت: باید ورزش‌های همگانی را در نقاطی ایجاد کنید تا مردم مرفه شهر با مردم حاشیه شهر آشنا و با هم ارتباط برقرار کنند و این کار  آسیب‌های اجتماعی را کنترل و نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد.

زینی‌وند ابراز داشت: باید  توسعه متوازن ورزش در سطح استان به وجود آید و همه شرکت‌های صنعتی و معدنی که قصد انجام مسئولیت اجتماعی دارند باید اقدامات را با همفکری فرمانداران و شهرداران انجام دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true