×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

ایسنا/کرمان رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان کرمان بیان کرد: از مجموع ۴۲۹ داوطلب عضویت در ۱۳ شورای اسلامی شهری شهرستان کرمان تا امروز ۲۰ نفر با حضور در فرمانداری انصراف خود را از حضور در رقابت‌ انتخابات شورای اسلامی اعلام کرده‌اند و از ۴۰۹ نفر باقیمانده صلاحیت ۲۸ نفرشان در هیأت اجرایی شهرستان کرمان تأئید نشده است.

“علی بابایی” امروز ۲۳ فروردین ماه در جمع خبرنگاران گفت: پس‌ از ۲۹ روز بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهری در هیئت اجرایی، روز گذشته اطلاعات مربوط به ۴۰۹ داوطلب شوراهای اسلامی شهری شهرستان کرمان به هیئت نظارت بر انتخابات شوراها ارسال شد تا روند احراز صلاحیت ایشان ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۲۹ داوطلب عضویت در ۱۳ شورای اسلامی شهری شهرستان کرمان تا امروز ۲۰ نفر با حضور در فرمانداری انصراف خود را از حضور در رقابت‌ انتخابات شورای اسلامی اعلام کرده‌اند و از ۴۰۹ نفر باقیمانده صلاحیت ۲۸ نفرشان در هیئت اجرایی شهرستان کرمان تأئید نشده است.

بابایی تصریح کرد: براساس زمان‌بندی انتخابات صورتجلسه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان برای بررسی و اعلام نظر به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی ارجاع داده شد.

وی گفت: هیئت‌های نظارت دوهفته فرصت دارند صلاحیت داوطلبان را بررسی و نتایج را به هیأت اجرایی فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام کنند.

فرماندار کرمان افزود: نتیجه بررسی صلاحیت‌ها روز هشتم اردیبهشت ماه به داوطلبان اعلام خواهد شد و پس‌از آن هر داوطلبی که به نتیجه احراز صلاحیت خود معترض باشد می‌تواند اعتراض خود را برای رسیدگی به هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تحویل نماید.

وی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی روستایی نیز گفت: روز گذشته آخرین مهلت ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستایی بود که در شش بخش شهرستان کرمان مجموعاً ۱۲۴۱ نفر ثبت‌نام کردند.

بابایی افزود: ۱۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان کرمان شرایط داشتن شورای اسلامی روستایی را دارند و در مجموع ۴۸۶ نفر با رأی مردم عضو شوراهای اسلامی روستایی خواهد شد .

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی روستاهای بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت، پنج نفر و روستاهای با جمعیت کمتر، سه نفر عضو اصلی خواهند داشت که در شهرستان کرمان ۱۵ روستا جمعیتی بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true