×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

گروه استان‌ها – فرمانده سپاه استان کرمان گفت: محرومیت زدایی، رفع فقر و تنش آبی در استان کرمان نیازمند کار جهادی و قرارگاهی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رفسنجان ، سردار حسین معروفی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان رفسنجان که با حضور جلالی نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، آیت‌اللهی موسوی معاون امورعمرانی استاندار کرمان، امام جمعه و فرماندار رفسنجان و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه  استان کرمان جز چهار استانی است که به شدت با تنش آبی مواجه است اظهار داشت: از فروردین ماه ۱۴۰۰ قرارگاه آبرسانی مرد میدان در استان کرمان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تا سوم خرداد ماه امسال به ۴۰۹ روستا آبرسانی شده و ۴۷ هزار و ۹۰۰ خانوار این روستاها از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در  سطح کلان کشوری با همت دولت و سپاه ایجاد شد و قرارداد ما در این حوزه آبرسانی به ۴۶۶ روستای استان کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مسئولیت این طرح با آبفا است اما دستگاه معین سپاه پاسداران است، ابراز داشت: این طرح در قالب یک مجتمع پیش‌بینی شده که در سه منطقه، نوق، حومه غربی و حومه شرقی رفسنجان است که ۱۱۳ روستا و جمعیتی بالغ بر ۷۵ هزار نفر  را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال این پروژه ۳۹۶ کیلومتر است، تصریح کرد: شبکه توزیع آن ۲۲۰ کیلومتر بوده و ۲۴ باب مخزن در طول مسیر با ظرفیت ۲۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب احداث می‌شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه حوزه رفع فقر فرمان رهبر معظم انقلاب است بیان کرد: همه مجموعه‌ها و ارکان نظام، امروز با تبعیت از امام خویش این کار را انجام می‌دهند.

وی رمز موفقیت در رفع محرومیت را کار قرارگاهی دانست و افزود: باید همه توان‌ها در قالب یک قرارگاه قرار بگیرد تا از موازی کاری جلوگیری شده و منابع هدر نرود؛ کار قرارگاهی باعث می‌شود همه شاخص باشند و ما در استان بهترین تجربه کار قرارگاهی را داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عملکرد جهادی را یکی از رمزهای موفقیت خواند و ابراز داشت: کار اگر با دموکراسی اداری پیش برود انجام نمی‌شود و کار باید جهادی باشد؛ کار جهادی باید در ابتدا مشارکت مردمی را داشته باشد و نیروی کار مردم، بسیج و گروه جهادی است و ما نباید هزینه نیروی کار بدهیم.

وی با بیان اینکه همه چیز را نباید دولتی و حکومتی کنند، ما منابع از مردم نمی‌خواهیم فقط توان انجام کار را می‌خواهیم، تصریح کرد: در رفسنجان این پروژه آبرسانی سه ساله است، ضمن قرارگاهی و آوردن توان مردم منابع محلی نیز باید پای کار آمده و منتظر منابع دولت نباشیم که پروژه سریع‌تر تمام شود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در قرارگاه پیشرفت آبادانی همه توان را پای کار می‌آوریم و به فرماندهانمان برای خدمت به مردم اختیار دادیم که منتظر مجوز ما نمانند، بیان کرد: باید در پیشرفت کار به مردم گزارش بدهیم چرا که مردم ولی نعمت و حاکم هستند و باید با صداقت با مردم برخورد شود.

وی با بیان اینکه پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ متوجه مشکل آب استان کرمان شدیم و در استان قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان را فعال کردیم گفت: در حوزه اجرا قرارگاه مرد میدان با تفکر و نگاه زیبای حاج قاسم فعال شد که نگاه آن مردم، انسانیت، انقلاب و ولایت است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اولین مشکل ما نداشتن اطلس آب در استان بود بیان کرد: در حال حاضر اطلس آب استان، نزدیک به واقعیت بوده و نقشه راه ما مشخص شده است که بر اساس آن واقف پای کار آمده است.

وی با اشاره به وجود تنش آبی در رفسنجان تصریح کرد: اصرار ما بر استفاده از آب خلیج فارس برای حل تنش آبی رفسنجان و شمال استان است، که با نگاه جدید در استان این پروژه‌ها کلید خواهد خورد.

سردار معروفی در پایان به اشاره به اینکه ما خودمان را مدیون مردم نجیب استان کرمان می‌دانیم بیان کرد: امروز بر خود تکلیف می‌دانیم برای حل مشکلات در کنار مردم قرار بگیریم و از همه می‌خواهیم که در این مسئله همت کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true