×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی روز یکشنبه ۵تیر ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: احساس عمومی بر آن است که دولت تسلطی بر کنترل و نظارت بر قیمت‌ها ندارد، ضمن اینکه افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت پاسخگوی تورم ایجاد شده نیست.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت پاسخگوی تورم ایجاد شده نیست

وی تصریح کرد: شب گذشته ریاست محترم جمهوری گزارشی از عملکرد، برنامه‌ها و راهبردهای دولت را ارائه فرمودند که امیدوارکننده بود و از این بابت تشکر می‌شود نکته‌‎ای را ضروری می‌دانم در این راستا بیان کنم و آن اینکه برنامه‌های میان مدت و درازمدت نبایستی مانع از ورود به امورات جاری و کوتاه مدت شود. حوزه معیشت، گرانی و تورم فضای خوبی در کشور ندارد، احساس عمومی بر آن است که دولت تسلطی بر کنترل و نظارت بر قیمت‌ها ندارد ضمن اینکه افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت پاسخگوی تورم ایجاد شده نیست، افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، اقلام خوراکی به ویژه کالاهای اساسی، سیمان، شن، وسایل خانگی، روغن موتور و …فشار زیادی را بر اقشار حقوق‌بگیر وارد نموده است، توصیه آن است که هر چه زودتر کارت یارانه کالای اساسی بین اقشار مختلف توزیع تا ضمن توجه به این قشرها، همراهی آنان را برای به ثمر نشستن جراحی اقتصادی شاهد باشیم.

سخنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت

زاهدی در سخنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: آقای وزیر از برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای جنابعالی و همکارانتان در وزارت صمت تشکر می‌کنم و امیدوارم که آنها روزی به ثمر نشسته و اتفاقات خوبی در کشور صورت گیرد، اما بارها به جنابعالی عرض کرده‌ام که در شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان فسادهای بزرگ مالی وجود دارد می‌طلبد که گروهی کاملا از افراد امین و متخصص در حوزه‌های معدن، حقوق ، حسابداری و حسابرسی به این موضوع رسیدگی نمایند تا با باندها و افراد سوءاستفاده کننده برخورد قاطعی صورت بگیرد. البته از سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر دستگاه‌های نظارتی نیز انتظار است که به آنها کمک نمایند. همینطور برای عزل و نصب‌ها ملاک عمل تبدیل به احسن باشد ضمن اینکه مبارزه با فسادهای مالی یکی از اولویت‌های مدیران جدیدالمنصوب قرار گیرد.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انشالله رتبه‌بندی فرهنگیان آنچنان که شایسته معلمان شریف و با کرامت آموزش و پرورش است هر چه زودتر عملیاتی شود، مصلحت نیست که بیش از این، این قانون انقلابی فرهنگی به تاخیر بیفتد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true