×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ایسنا/کرمان استاندار کرمان بر لزوم توجه وزارت جهاد کشاورزی به تعرفه گذاری به موقع و تامین زیرساخت های حمل و نقل برای صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

دکترمحمد مهدی فداکار  امروز ۲۲ دی ماه در چهارمین جشنواره ملی مرکبات در جیرفت گفت: جنوب کرمان در حوزه معدن، کشاورزی و نیروی انسانی توانمند است و در بحث مبارزه با آفات محصولات باغی و کشاورزی توانستند بحران را به خوبی مدیریت کنند که کمترین خسارت متوجه تولید کنندگان شد.

وی به  آفت سوسک سرخرطومی خرما  اشاره کرد و افزود: با همت کارشناسان کار بزرگ تیمارداری و درمان  انجام شده و جای امیدواری است.

استاندار کرمان نبود حمل و نقل  صادراتی را مهمترین چالش فراروی بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این زمینه مشکل داریم و  استان برای تامین این مهم آماده همکاری با وزارت جهادکشاورزی است.

فداکار الگوی کشت را نیز از دیگر مولفه های مهم دانست و اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی کارهای بزرگی را انجام داده و رانت های بزرگی را حذف کرد و از یک وزارتخانه حمایتی به تولیدی تبدیل شده، لذا انتظار است در این مسیر بیش از گذشته کار زیربنایی انجام شود.

وی از کمک در تعرفه های صادراتی نیز به عنوان بخشی از مشکلات تولیدکنندگان نام برد و گفت:  اگر با چالش مواجهه نشویم کشاورزان بدون حمایت دولت تولیدکنندگان خوبی خواهند بود.

وی از برگزار کنند جشنواره با هدف معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های بخش کشاورزی تقدیر کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true