×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

 به گزارش سفیر کرمان – سید منصور مرتضوی در این باره، اظهار کرد: در استان کرمان آمادگی لازم را برای انجام هدایت تحصیلی داریم و دانش آموزان که طبق ضوابط ثبت نام در روزهای دوشنبه و چهارشنبه مدارس مراجعه می‌کنند و می‌توانند برگهای هدایت تحصیلی خود را دریافت کنند.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، از نیمه دوم تیر ماه به بعد را به منظور مراجعه و ثبت نام پایه دهم برای قبولی های خرداد پیش بینی کرده ایم. به این ترتیب پایه نهمی هایی که قبولی خرداد هستند باید برای دریافت فرم شماره ۶ و ۷ هدایت تحصیلی که بر اساس نمونه برگه های تحویلی از سوی مدرسه آماده شده است اقدام کنند.
مرتضوی با بیان اینکه دانش آموزان طبق اولویت هایی که بر اساس عملکرد تحصیلی آنها مشخص شده است می توانند در رشته های مربوطه ثبت نام کنند، افزود: فرم شماره ۶ فقط جنبه توصیه‌ای و مشاوره‌ای دارد و توصیه کرده ایم که دانش آموز بر اساس بررسی علمی، تخصصی و روانشناختی بهتر است به کدام رشته برود.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: فرم شماره ۷ نیز ارزشیابی عملکرد تحصیلی و نمرات کتبی دوره هفتم ، هشتم و نهم است که دروس هفتم و هشتم ضریب یک و دوره نهم ضریب ۳ دارند. علت بالاتر بودن ضریب پایه نهم این است که آزمون های هماهنگ دارد و روایی و پایایی آزمون ها بالا تر است و بیشتر قابل اتکاست، اما در مجموع نمرات سه پایه آخر را ملاک ارزشیابی تحصیلی در هدایت تحصیلی به رشته های مختلف قرار داده ایم.
وی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی در سال جاری همانند سال گذشته انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش‌آموزان برای ورود به شاخه ها و رشته های تحصیلی است، خاطرنشان کرد: توزیع دانش آموزان در رشته های مختلف بر اساس توان شهرستان ها و مناطق برای ایجاد ظرفیت رشته‌ای با توجه به توانایی، انگیزه، استعداد، رغبت و شخصیت دانش آموزان انجام می‌شود و هدایت تحصیلی با سال گذشته تفاوتی ندارد، البته امسال دوره‌های توانمندسازی بیشتری را برای مدیران معلمان دانش‌آموزان و اولیا برگزار کردیم.
سید منصور مرتضوی درباره سیاست توسعه متوازن شاخه ها و رشته های تحصیلی نیز، اظهارکرد: با توجه به اینکه در شیوه نامه هم اعلام شده است هدایت دانش‌آموزان باید بر اساس ایجاد حداکثر ظرفیت به مفهوم اینکه فضا و نیروی انسانی داشته باشیم و دانش آموزان استعدادشان در نظر گرفته بشود، دنبال شود.
وی تاکید کرد: توسعه متوازن به آن مفهوم نیست که بگوییم میخواهیم به عدد مشخصی در رشته‌های مختلف برسیم و به شکل اجباری دانش آموزان را به سمت برخی رشته ها سوق بدهیم.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان به محدودیت های انتخاب رشته نیز اشاره کرد و افزود: تنها محدودیت ما فضا امکانات و نیروی انسانی است. اگر  ۲۰ هزار دانش‌آموز تقاضای رشته تجربی داشته باشند نمی‌توانیم برای ۲۰ هزار نفر کلاس تجربی، معلم زیست، شیمی و… فراهم کنیم، ولی تاکید ما به شهرستان‌ها و مناطق این است که تا جای ممکن بر اساس اولویت دانش آموزان، ظرفیت ایجاد کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true