×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان – فریدون فعالی چهارشنبه شب در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخوردار است که خیلی از این طرفیت‌ها بالفعل است که باید به بالقوه برسد و شأن استان کرمان خیلی بیشتر از چیزی است که الان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان عنوان کرد: این مهم است که، برنامه عملیاتی برای کارها و ‌های  خود داشته باشیم و این یکی از اولویت‌های کاری است که کار را با برنامه، هدف و مشاوره پیش ببریم.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان کرمان وجود دارد و تاکیدی که به معاونان خود در زمینه پروژه‌ها و طرح‌ها داشته‌ام این است که از مشاوران قوی در این زمینه استفاده کنند و اولویت با مشاوران خوبی  است که در خود استان وجود دارد.

فعالی تصریح کرد: اولویت‌های خود در سازمان را مشخص کرده‌ایم که نخستین اولویت، مرمت و ساماندهی باغ موزه هرندی شهر کرمان است و قول می‌دهم با توجه به اینکه بهترین موقعیت را دارد به یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های استان و شهر کرمان تبدیل شود و هر کس به کرمان سفر می‌کند، بتواند نهایت بهره و استفاده را از این مکان ببرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: مرمت و ساماندهی خانه اوشیدری با تغییر کاربری بازارچه صنایع دستی درخواست ما بوده تا بتوانیم بازارچه‌ای برای صنایع دستی ایجاد کنیم.

فعالی ابراز داشت: در حوزه صنایع دستی در استان کرمان و سایر استان شاید تنها تاکید بر آموزش است در زمینه هنرهای منسوخ شده، ما برای کسی که در حوزه صنایع دستی تربیت شده، بازار کار دائمی و بازارچه‌های دائمی صنایع دستی را ایجاد کنیم و این می‌تواند برنامه و هدف ما به طور مثال در حوزه صنایع دستی باشد.

وی بیان داشت: تکمیل موزه منطقه‌ای جیرفت که یکی از بزرگترین و بهترین موزه‌های جنوب‌شرق کشور است، استارت آن زده شده و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال هم حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی گذاشته‌ایم که بتوانیم عملیات خود را ادامه دهیم اما برای تکمیل این موزه نیاز به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

فعالی ادامه داد: بحث تملک، آزادسازی، ساماندهی و مرمت قلعه‌دختر و اردشیر  در دستور میراث فرهنگی استان قرار دارد و بنا است این مکان‌ها را ساماندهی کنیم و کاربری متناسب بر اساس شرایط و ضوابطی که در حوزه میراث فرهنگی  وجود دارد را طراحی کنیم.

وی از ساماندهی باغ شاهزاده ماهان خبر داد و گفت: ما امسال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منابعی را داریم که اختصاص به پروژه‌هایی می‌دهیم که طرح، برنامه و مصوبه داشته باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true