×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان -استاندار کرمان در جمع اعضا ستاد عالی پسته استان گفت: برای رفع دغدغه های تولیدکنندگان  درباره ارز حاصل از صادرات موافقت تلفنی مدیران کشوری  اخذ شده و به زودی مکاتبات لازم انجام می شود و تولیدکنندگان می توانند پیشنهادهای خود را  در این زمینه مطرح کنند.ظرفیت ایجاد رینگ صادراتی بورس پسته در کرمان
فدایی  از پیگیری مسائل مربوط به صادرات و تامین منابع مالی حوزه پسته  خبر داد.

پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی  هم ظرفیت بورس پسته را وسیع دانست و گفت طی سه سال  اخیر این موضوع  پیگیری  و  زیرساخت های آن فراهم شده  و می تواند رینگ صادراتی بورس پسته را راه اندازی کند.

وی ادامه داد: صادرات استاندارد و با کیفیت پسته دغدغه همیشگی تولیدکنندگان و صادرکنندگان  است و با بورس پسته محقق می شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: لازم است که پیگیریهای لازم برای برگزاری ستاد عالی پسته کشور تا دو هفته آینده و قبل از برداشت این محصول با محور کرمان انجام شود.

پور ابراهیمی گفت تشکیل شورای گفتگو بخش خصوصی و دولت دیگر موضوعی است که به عنوان راهکار دوم باید به درخواست استاندار کرمان انجام شود و اگر این جلسه در کرمان تشکیل شود جایگاه قانونی و محوری استان نیز شکل می گیرد

زاهدی دیگرنماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت رییس بانک مرکزی قول داده  صد در صد از ارز حاصل از صادرات را به صادر کنندگان اختصاص دهد و بتوانند ان را به روش نقدی یا کالایی تهاتر کند.

رییس اتاق بازرگانی استان هم گفت مسائل مربوط به پسته به ارز و مسائل ان، انباشت پسته، تامین مالی در این حوزه، و مشکلات قبل از برداشت بر می گردد و نیازمند بررسی و اخذ تصمیم با دقت بالاست.

ثابت نبودن نرخ ارز و نبود رویه مشخص در قیمت ارز، صادر شدن محصول پسته در زمان اصلی در ماه های مهر ابان اذر. و در نظر گرفتن بسته تشویقی برای صادر کنندگان، برداشتن تعهد ارزی از صادرات پسته، جلوگیری از صادرات قاچاقی پسته بخشی از دغدغه  حاضران نشست امروز بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true