×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان – عباس طائب یکشنبه شب در نشست هم اندیشی عارضه یابی صنایع کرمان با اشاره به اینکه در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی به وضوح مهمان نوازی کرمانی‌ها مشخص شد، اظهار کرد: پس از انقلاب دانشگاه‌ها وابسته به شرکت‌ها و کارخانجات بودند تا به دانشگاه‌ها کمک کنند اما الان به نتیجه دیگری رسیده ایم به گونه‌ای که دانشگاه و صنعت باید یک ارتباط پایدار داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که در دانشگاه علم و صنعت، دفتر توسعه فناوری را راه اندازی کردیم افزود: همچنین مراکز نوآوری خصوصی را در این دانشگاه راه اندازی کردیم و به عنوان بخش خصوصی از همه ایده‌های جدید در دانشگاه حمایت می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه یک صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر غیر دولتی را در دانشگاه علم و صنعت ایجاد کرده ایم، اظهار داشت: کار این صندوق این است که بعد از ساخت نمونه، دانشگاه کمک و مشارکت کند که این محصولات دانشگاهی وارد حوزه صنعت شوند.

وی با بیان این مطلب که یک شرکت خصوصی متعلق به اساتید را در دانشگاه علم و صنعت تأسیس کرده ایم، بیان داشت: ما الان به صنعت می‌گوئیم که شما به چه چیزی نیاز دارید که برای شما بسازیم اما تنها تقاضایی که از بخش صنعت داریم این است که محصول را از ما بخرید.

طائب با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارخانه‌ها در کشور تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، ادامه داد: انگشت شمار کارخانجاتی هستند که از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کنند اما از طریق ارتباط با دانشگاه و پژوهش می‌توان کارخانه را فعال کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true