×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان -حجت الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی، در همایش ” جوانان سلیمانی” به مناسبت اربعین شهادت سردار دلها که با حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه جوانان در مصلی امام علی علیه السلام برگزار شد؛ از مهمترین درس های مکتب سلیمانی را ” اشداءعلی الکفار رحماء بینهم…’‘ دانست و گفت: کسانی که در خط پیامبر هستند اشداء علی الکفار هستند و قرآن رکوع و سجود را بعد از این می گوید.

وی با بیان اینکه قرآن به صراحت می گوید باید نسبت به کفار شدید و سخت انتقام باشید و آنها باید غلیظی و شدت و حدّت شما را ببینند؛ افزود: خداوند دو بار در قرآن کریم به این مسئله اشاره کرده است که با کفار و منافقین بجنگید و شدت عمل نشان دهید.

 

واعظ موسوی با اشاره به اینکه آیات جهاد از سال دوم هجرت نازل شد؛ ادامه داد: آیه «وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ …هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی…» را باید سر در وزارت خارجه نوشت.

 

مشاور، سخنران و مدرس با بیان اینکه «کافر فقهی» متفاوت از «کافر قرآنی» است و به تعبیر شهید مطهری، کافر فقهی کسی است که شهادتین را نگفته باشد؛ اظهار داشت: «اهل کتاب» کافر فقهی اما «یهود و نصاری» یعنی قدرت های یهود و نصاری که هر روز اسمی دارد و امروز صهیون است؛ کافر قرآنی است و طبق ادامه این آیه اگر باز هم دنبال اروپا و آمریکا رفتی و فکر کنی خبری هست؛ نه یار و نه یاوری داری.

 

واعظ موسوی تصریح کرد: مکتب قاسم سلیمانی مبتنی بر اشداء علی الکفار رحماء بینهم هست؛ چرا با هم مهربان نیستیم و چرا دندان هایتان را برای هم فشار می دهید؟ مکتب سلیمانی می گوید دختران بدحجاب هم دختران ما هستند این رحماء بینهم است.

 

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم که چنین مهربان بود اما اشداء علی الکفار هم بود؛ تصریح کرد:خیلی مهم است آدم بتواند خودش را تنطبم کند؛ اگر می خواهی در مدرسه حاج قاسم سلیمانی نام نویسی کنی باید اشدا علی الکفار باشی؛ خدا تست می گیرد و می فرماید«اگر راست می گویید آرزوی مرگ کنید» گفت: قاسم سلیمانی آرزوی شهادت می کرد و می گفت چرا شهید نمی شوم؟

 

این کارشناس دینی ادامه داد: از عوامل موفقیت اسلام شهادت طلبی است در حالیکه عده ای ژست روشنفکری گرفتند و گفتند{شهادت} خشونت طلبی است؛ شما بچه ها را با آرزوی شهادت طلبی بار بیاوردید و دغدغه شهادت را به سر آنها بیندازید.

 

ویبا بیان اینکه اسلام تنها دینی است که مردمش را قدرتمند می خواهد؛ با استفاده از فرمایشات رهبری مبنی بر لزوم قوی شدن؛ گفت: اسلام دین صلح هست، باید قوی بشویم که جنگ نشود ما قوی نمی شویم که بجنگیم.

 

واعظ موسوی بار دیگر با استناد به آیه ۲۹ سوره فتح مبنی بر دوستی میان خود و شدت دشمنی با کفار تصریح کرد: نباید فریب لبخند دشمن را خورد؛ تو مسلمانی و می خواهی دست او را به گرمی بفشاری اما او از پشت خنجر می زند پس خودت، مردم و امکانات داخلی را باور کن و چشم به دست آنها ندوز؛ دیگر چجوری باید به ما حالی کنند؟! جامعه منفعل جامعه ای است که این آیه را نخوانده و فقط نشسته و تسبیح گفته است.

 

این مدرس دومین درس مکتب سلیمانی را « داشتن شرح صدر» دانست و با بیان اینکه قرآن به صراحت می گوید کسانی که شرح صدر دارند خدا آنها را هدایت و کسانی که ندارند، آنها را گمراه کرده است؛ گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شرح صدر و سینه باز داشت.

 

وی افزود: اگر تحمل نداری یعنی شرح صدر نداری، کسانی که زود تُرش می کنند و عصبانی می شوند خدا می گوید ما اینها را گمراه کردیم؛ باید رحمانی بشوی و دلت بسوزد برای کسی که اذیتت کرده و رحیم شدن یعنی کسی که اذیتت کرده را دوست هم داشته باشی‌.

 

واعظ موسوی با اشاره به آیات ابتدایی سوره الرحمن در پایان خاطر نشان کرد: اگر رحمانی بشوی خدا معلمت می شود‌؛ مدرک تحصیلی و دکترای شهید سلیمانی چیست؟! اینها ارزش ندارد، او دانشگاه نرفته، مُلا است، خدا معلمش شد و چیزهایی به او یاد داد که ما بلد نیستیم و عمامه داران و استادان دانشگاه باید در برابر او زانو بزنند که درس بگیرند.

true
true
true
true

true