×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان –  سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی صبح امروز در نشست خبری تشریح مراسم اربعین سیدالشهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان اظهار داشت: مراسم اربعین سپهبد سلیمانی 27 بهمن ساعت 14 الی 16 در کرمان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری این مراسم در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان خبر داد و افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه است و بخشی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی توسط نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم قرائت می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مداح مراسم صادق آهنگران است گفت: برنامه‌هایی از صبح روز 27 بهمن ‌ماه در گلزار شهدای شهر کرمان تدارک دیده شده است و در این برنامه‌ها روایتگری هم‌رزمان حاج قاسم انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در این روز دیده شده است و مردم باید این محدودیت‌ها را در نظر بگیرند افزود: از سمت میدان بیرم‌آباد به‌سمت گلزار شهدا، از خیابان شهدا به‌سمت گلزار شهدا و از بلوار آیت‌الله خامنه‌ای نیز به‌سمت گلزار شهدا مسیر بسته بوده و عبور خودرو ممنوع است.

بیشتر بخوانید

مسلمی با بیان اینکه اعزام سازمان‌یافته به شهر کرمان را نداریم و به همه شهرستان‌ها اعلام شده که مراسم اربعین را در شهرستان خودشان برگزار کنند گفت: از استان‌های هرمزگان، خوزستان، یزد و اصفهان اعلام آمادگی برای راه‌اندازی موکب و خدمت به زائران کردند که با آنها همکاری شده است.

وی با اشاره به اینکه اسکان زائران در این ایام پیش‌بینی شده و ستاد اسکان دائمی زائران در خیابان مصلی کرمان راه‌اندازی شده است افزود: روزانه تعداد زیادی از زائران توسط این ستاد اسکان داده می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان با عنوان اینکه شماره‌های 32735701 و 32735702 خطوط تلفن آزاد است که همه روزه آماده دریافت تماس و اسکان زائران است گفت: مسئولیت ستاد اسکان با افشار است.

وی با بیان اینکه 21 مدرسه با همکاری آموزش و پرورش برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است که از مدارس بسیار خوبی هستند که در ایام نوروز نیز اسکان نوروزی مسافران را دارند گفت: از شب قبل روز اربعین شهدا اسکان زائران داده می‌شود.

مسلمی با بیان اینکه ظرفیت این مدارس و دانشگاه پیام نور برای اسکان زائران حدود 20 هزار نفر گفت: مدارس شهر کرمان و هیچ اداره‌ای در روز اربعین شهدای مقاومت در شهر کرمان تعطیل نیست.

وی با اشاره به اینکه 49 حسینیه و تکایا با ظرفیت 30 هزار نفر و سالن‌های ورزشی با ظرفیت 20 هزار نفر آماده شده است افزود: در مجموع پیش‌بینی پذیرش حدود 70 هزار نفر از زائران در شهر کرمان شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان از حضور تعدادی از مقامات کشوری و لشکری در این مراسم خبر داد و افزود: این افراد توسط ادارات و نهادهای مربوطه اسکان داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مبادی ورودی و شهرستان‌های ورودی به استان موکب‌هایی راه‌اندازی می‌شود تا از زائران استقبال شود گفت: در ورودی شهر کرمان نیز موکب‌هایی راه‌اندازی شده که اطلاعات لازم و پذیرش از زائران را انجام می‌دهند.

مسلمی با بیان اینکه در راه‌اندازی موکب‌ها سلامت تغذیه ارائه شده بسیار اهمیت دارد و کنترل و نظارت بر موکب‌ها وجود دارد افزود: در گلزار شهدا ایستگاه راهنمای زائر مستقر شده است و ستاد گمشدگان نیز پیش‌بینی شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true