×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به مناسبت آغاز حرکت سرنوشت‌ساز امام حسین(ع) از مکه به کربلا گفت: در تاریخ و روز عاشورا درس‌ها و عبرت‌ها نهفته است که همه ما باید به سمت تحلیل آنها برویم.

 حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام‌ علی(ع)  با اشاره به شهادت حضرت مسلم (ع) اظهار داشت: آنچه در کوفه برای مسلم بن عقیل اتفاق افتاد حرکتی است که باید در آن تحقیق کرد که چرا کوفه در رکاب امام حسین(ع) دفاع نکرد.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن عید قربان بیان کرد: شان و جایگاه روز عرفه در نگاه دینی بالاست؛ دعای عرفه امام حسین(ع) را با دقت و تامل بخوانید، زیرا فرازهای آن یک دوره کامل عرفان اسلامی است و نکات برجسته ای دارد.

امام‌جمعه کرمان افزود: گاهی حرکت هایی در جامعه انجام می دهیم و رهبر معظم انقلاب نیز از آن ابراز نگرانی می کنند که در این حرکت ها بصیرت دینی نیست و باید ببینیم امام جامعه از ما چه می خواهد.

وی همچنین با گرامیداشت روز عفاف و حجاب بر ضرورت رعایت این آموزه های دینی تاکید کرد و اظهارداشت: امروز این مقوله مورد تهاجم است.

امام جمعه کرمان اقدامات رضاخان و آتاتورک را علیه عفاف و حجاب مورد تحلیل و بررسی قرار داد و گفت: از جمله ماموریت های رضاخان مبارزه با روضه خوانی بود که مردم صبح زود و مخفیانه روضه می خواندند تا پرچم امام حسین(ع) و نهضت سیدالشهدا برای نسل های بعد بماند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true