×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان – محمد حسنی روز چهارشنبه در نشست انجمن حمایت از خانواده زندانیان در محل فرهنگسرای مس سرچشمه اظهار كرد: نیمی از این مبلغ از محل اعتبارات شركت ملی مس ایران و نیمی دیگر نیز از كمكهای كاركنان شركت های مختلف مجتمع مس سرچشمه است .
وی افزود: كمك های منطقه مس برای خانواده های زندانیان می تواند به صورت ایجاد اشتغال های خرد و پایدار باشد به این معنی كه با ایجاد صنایع بسته بندی مواد غذایی و صنایع دستی از جمله پته و غیره برای خانواده هایی كه سرپرست آنها در بند زندان است .
حسنی گفت : حمایت از این صنایع می تواند منبع درآمد خوبی برای سرپرست های خانواده های زندانیان باشد و شركت مس نیز تولیدات این صنایع را برای مصارف كاركنان خریداری خواهد كرد.
وی بیان كرد: امیدواریم كه این كمك ها بتواند گوشه ای از مشكلات را رفع كند تا جامعه ای عاری از فقر كه منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است ، داشته باشیم.
حسنی خاطرنشان كرد: در جامعه ای زندگی می كنیم كه برخی خانواده ها ثروتمند و به اوج رسیده اند و برخی خانواده ها نیز از شدت فقر دست به بزهكاری می زنند كه امید است جامعه غنی درد خانواده های بی بضاعت را درك كنند و با اعطای بخشی از هزینه های خود به این خانواده ها عدالت اجتماعی برقرار شود و جامعه ای پویا داشته باشیم.
مدیر مس منطقه كرمان گفت: با ترویج فرهنگ خیر و ریشه كن كردن فقر درخانواده های زندانیان از اشاعه فشار و محرومیت در این خانواده ها و جامعه جلوگیری می شود.
حسنی اظهار كرد: مشكل بزرگ و اساسی خانواده های زندانیان فقدان اشتغال و مشكلات معیشتی است كه باید دراین راستا گامهای موثری در جهت ایجاد اشتغال برداشته شود.
وی تصریح كرد: با این هدف می توان جلوی بزهكاری و گسترش فقر در جامعه كه منشا بروز آسیب های اجتماعی است را گرفت .
حسنی با اشاره به اینكه كمك و سنت حسنه خیر و رفع محرومیت مرز و جغرافیا نمی شناسد افزود: در بسیاری از كشورها از جمله هند، اندونزی، كنیا، افغانستان و دیگر كشورها برای رفع محرومیت كمك هایی از سوی مردم و نهادها انجام می شود.
* ضرورت اشتغال پایدار برای خانواده های بی بضاعت
مدیر روابط عمومی مس منطقه كرمان در این نششت گفت : باید با فراهم ساختن زمینه كارهای تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار و كمك های مقطعی به خانواده های نیازمند خاتمه داد.
سید علی میر افضلی افزود: بطور ناخواسته خانواده هایی بر اثر زندانی شدن سرپرست خانواده بی پناه و به كمك دیگران نیاز پیدا می كنند .
وی با تاكید بر این مطلب كه در دین مبین اسلام نیز سفارش شده كه از نیازمندان غافل نباشید اظهار داشت : به دنبال كمك های مقطعی برای این خانواده ها نباشیم و برای آنها اشتغال پایدار ایجاد كنیم.
میر افضلی اضافه كرد : منطقه مس كرمان بعنوان یك از معین های هشتگانه اقتصاد مقاومتی استان تلاش دارد تا با نیازسنجی لازم در قالب مسئولیت اجتماعی خود نسبت به ایجاد كارگاهها و خلق شغل های پایدار به سهم خود قدمی در جهت زدودن فقر از سیمای مناطق همجوار بردارد .
*** بیش از 2.5میلیادریال كمكهای نقدی و غیرنقدی به خانواده زندانیان رفسنجان
دادستان عمومی انقلاب و رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان رفسنجان از ارایه كمك های مادی ومعنوی به مبلغ بیش از 2.5 میلیارد ریال طی نیمه نخست امسال خبر داد.
حسین رییسی نژاد در این نشست اظهار كرد: این كمك ها در قالب سبد كالای ماه رمضان، سبد كالای اعیاد فطر و قربان، سبد كالای عیدنوروز، سبد تحصیلی به دانش آموزان، كمك هزینه درمان، لوازم خانگی، جهیزیه، آزادی زندانیان و غیره بوده است.
وی با اشاره به اینكه علاوه بر این كمك ها بیش از 1.3 میلیارد ریال هم معرفی خانواده های بی بضاعت به بانك جهت دریافت تسهیلات بانكی داشتیم افزود: انجمن حمایت از زندانیان در كشور با هدف حمایت از خانواده های زندانیان و رفع مشكلات آنها از سال 1320 تاسیس شد.
وی تصریح كرد: بعد از زندانی شدن سرپرست خانواده دومین قربانی جرایم، خانواده های زندانیان هستند كه در كشور و در رفسنجان به ترتیب 230 هزار نفر و 900 نفر زندانی وجود دارد.
رییسی نژاد بیان كرد: انجمن حمایت از زندانیان در سال 1386 در رفسنجان شكل گرفت كه در حال حاضر200 خانوار را تحت پوشش دارد.
وی ادامه داد: آسیب پذیرترین قشر در جامعه خانواده های زندانیان هستند زیرا سرپرست آنها در بند است و این خانواده ها بدون منبع درامدی هستند كه به بستر آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد، بزهكاری و طلاق و… نزدیكند.
وی گفت: اگر به این خانواده ها توجه نشود بزهكاری های جدیدی از این خانواده ها وارد جامعه می شود.
رییسی نژاد خاطرنشان كرد: امروزه جرایم در سطح جامعه با فضای مجازی خطرناكتر خواهد بود.
منطقه مس كرمان سالانه در قالب مسئولیت های اجتماعی و بعنوان یكی از معین های منطقه تلاش دارد با اقدامات زیربنایی در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به نشاط و پویایی در استان كرمان كمك كند.
رفسنجان با311 هزار نفر جمعیت در 110 كیلومتری كرمان قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true