×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش سفیر کرمان -دادگستری استان کرمان طی سال‌های اخیر به عنوان یک برنامه اولویت‌دار با دعوت از ریش سفیدان طوایف مختلف به خصوص در جنوب و شرق این استان در قالب همایش‌های آئین‌برادری در راستای ایجاد صلح و سازش و رفع نزاع‌های قومی و محلی موفق عمل کرده است .

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این خصوص گفت: با ورود قوه قضائیه و اهتمام سران و اعضای پنج طایفه بزرگ در جنوب استان کرمان، بزرگ‌ترین نزاع طایفه‌ای در این استان به صلح و سازش ختم شد و ۷ نفر از قصاص رهایی یافتند.

یدا… موحد افزود: از ابتدای سال ۹۴، بروز برخی اختلافات ناشی از سوء تفاهم‌ها میان دو طایفه در جنوب استان کرمان به قتل نیز منجر شده بود که با ورود دستگاه قضایی از ادامه این نزاع جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: در نهایت بر مبنای اقدامات انجام شده و پس از گذشت قریب به ۵ ماه و با حل و فصل اختلافات و سوءتفاهمات، طرفین به صلح و سازش رسیده و طی مراسمی با سوگند به قرآن کریم متعهد شدند که دیگر هیچ‌گونه اختلافی با یکدیگر نداشته باشند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

موحد اظهارداشت: متاسفانه در پی این اختلاف بین طایفه‌ای، تعدادی افراد بیگناه از طوایف مختلف جان خود را از دست داده بودند.

وی با اشاره به اینکه نخستین قتل در این پرونده در سال ۹۴ رخ داده بود، افزود: در پی اعلام رضایت طوایف مربوط به این پرونده، ۷ نفر از قصاص رهایی می‌یابند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true